هزار نظامی آمریکایی از سوریه وارد نینوا در شمال عراق شدند

یک مقام امنیتی عراق از ورود یک هزار نظامی آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد.همزمان منطقه کردستان عراق تاکید کرد که نظامیان آمریکایی که به این منطقه می‌آیند هرگز در آنجا نمی‌مانند.

هزار نظامی آمریکایی از سوریه وارد نینوا در شمال عراق شدند
کد خبر: 353617
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۹ ۱۴:۱۳:۴۲

اعتمادآنلاین| یک مقام امنیتی عراق از رسیدن نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد. این منبع امنیتی در گفت‌وگو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «نظامیان آمریکایی که از سوریه عقب نشینی کرده‌اند و شمار آنها به حدود یک هزار نفر می‌رسد به منطقه «ربیعه» در استان نینوا رسیدند.»

این منبع افزود: «نیروهای آمریکایی در منطقه مرزی سیمالکا حضور داشتند که یک گذرگاه مرزی رابط میان استان الحسکه در سوریه با منطقه کردستان عراق است و معلوم نیست این نیروها بعدا به سمت کجا می‌روند، اما بر اساس اطلاعات دریافتی بخش اعظم آنها به سمت منطقه کردستان عراق خواهند رفت.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفته بود انتظار می‌رود یک هزار نظامی آمریکایی که از سوریه خارج شدند به غرب عراق بروند.

وی افزود: «نیروهای آمریکایی در غرب عراق بر کمک به دفاع از عراق و مبارزه با داعش متمرکز می‌شوند. عقب نشینی آمریکایی‌ها از شمال شرق سوریه ادامه دارد .ما از چند هفته نه چند روز حرف می‌زنیم. طرح کنونی بر استقرار مجدد این نیروها در غرب عراق است و شمار آنها به یک هزار نفر می‌رسد.»

حضور نظامیان آمریکایی در عراق مشکل‌ساز می‌شود

در همین حال «مختار الموسوی» یک عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به رسیدن نظامیان آمریکایی خارج شده از سوریه به عراق گفت: «این نیروها هنوز وارد مرکز نینوا نشده‌اند و هنوز در غرب این استان هستند. انتظار می‌رود در مناطق سنجار و اطراف تلعفر باشند.»

وی ورود نیروهای امریکایی از سوریه را برای اوضاع امنیتی در عراق دردسرساز خواند و گفت: «ممکن است کسانی با این نیروهای آمریکایی وارد خاک عراق شوند که برای این کشور مشکل ساز شوند. شمار نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه که وارد عراق شدند یک هزار نفر است، اما بدون موافقت عراق این امر صورت گرفته و کمیته امنیت و دفاع پارلمان در نشست دیروز خود اطلاعی از این امر نداشت.»

نظامیان آمریکایی هرگز در منطقه کردستان عراق باقی نمی‌مانند

«جبار الیاور» دبیر کل وزارت پیشمرگه دولت منطقه‌ای کردستان عراق امروز دوشنبه گفت، نظامیان آمریکایی که از سوریه می‌آیند در منطقه کردستان عراق باقی نخواهند ماند.

الیاور در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم گفت: «مکان استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان عراق را توافقنامه‌های امنیتی میان واشنگتن و دولت‌های بغداد و اربیل تعیین می‌کند، اما نظامیان آمریکایی هرگز در کردستان عراق باقی نخواهند ماند.»

الیاور گفت: «ماندن بخشی از نیروهای آمریکایی در منطقه کردستان باید طبق یک توافقنامه امنیتی جدیدی بین آمریکایی‌ها و دولت‌های بغداد و اربیل باشد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها