کد خبر: 340577
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۰۶:۵۸
| |

کنفرانس بین‌المللی اخوان‌المسلمین در استانبول آغاز شد

کنفرانس بین‌المللی اخوان المسلمین صبح امروز (شنبه) با حضور 500 چهره عربی و اسلامی در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

کنفرانس بین‌المللی اخوان‌المسلمین در استانبول آغاز شد
کد خبر: 340577
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۰۶:۵۸

اعتمادآنلاین| کنفرانس بین‌المللی اخوان‌المسلمین صبح امروز (شنبه) با شعار «اخوان‌المسلمین.. اصالت و استمرار» و حضور 500 چهره عربی و اسلامی از 20 کشور در استانبول ترکیه آغاز به کار کرد.

طبق گفته برگزارکنندگان این کنفرانس، هدف از برگزاری آن تأکید بر ثابت بودن رویکرد مرکزی میانه‌روی این گروه در سراسر جهان است و اخوان‌المسلمین همچنان به دفاع از مسأله فلسطین و نقش مطلوب خود در ایستادگی در کنار اقلیت‌های مسلمان ادامه خواهد داد.

در همین راستا، فیصل الصافی، یکی از رهبران اخوان‌المسلمین لیبی در رابطه با اهداف این گنفرانس گفت: این کنفرانس برای معرفی اخوان‌المسلمین برگزار شده و در آن به مسائلی پرداخته می‌شود که درباره آنها سوالات و شبهاتی مطرح شده است تا به دنبال آن از طریق ارائه مقالاتی درباره اندیشه، چشم‌انداز، پیام، فعالیت‌های آموزشی، تبلیغاتی و سیاسی و همچنین موضع آن نسبت به مسائل پیچیده و معاصر، به این شبهات پاسخ داده شود.

همچنین عبدالحمید الذنیبات، از رهبران اخوان‌المسلمین اردن سوالاتی را مطرح کرد که می‌توان از آنها به مسائلی که در این کنفرانس مطرح می‌شود، پی‌برد. او گفت: آیا رویکرد صلح آمیز اخوان همچنان رویکردی صحیح است؟ آیا هنوز اعتدال و میانه‌روی بر فعالیت‌های آن حاکم است؟ آیا این گروه به جوامع عرب و مسلمان به دید اصلاح یا تکفیر می‌نگرد؟

همام علی یوسف، عضو شورای کل اخوان‌المسلمین مصر در این باره عنوان کرد: در این کنفرانس بسیاری از روشنفکران این گروه در کشورهای مختلف از طریق میراث اولین بنیانگذار اندیشه گروه مادر را ارائه خواهند کرد و از تحولات ایجاد شده در اندیشه، برنامه‌ها، ابزارها و اقدامات این گروه پرده برخواهند داشت.

در همین راستا، محمد مکرم بلعاوی، از افراد آکادمیک و تحلیلگر فلسطینی در این باره افزود: این کنفرانس به محور اقلیت‌های اسلامی خواهد پرداخت که هدف توطئه‌ها و مشکلات ساختگی قرار گرفته‌اند. دلیل توجه به این اقلیت‌ها نیز نقش مهم آنها در سرنوشت تمدن اسلامی، محافظت از آن و تحول اوضاع آن است، این مسأله ما را بر آن می‌دارد که به چگونگی احیای نقش مطلوب این اقلیت‌ها فکر کنیم.

او افزود: ما باید در این رویدادهای عظیم که جهان اسلام به ویژه سرزمین مقدس ما در فلسطین، قدس و مسجدالأقصی با آن مواجه است یک تأمل جدی داشته باشیم و از طریق آن مسیر را مرور کرده و آینده را استوار سازیم و به مشکلاتی بپردازیم که جهان اسلام از آن رنج می‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها