کد خبر: 332470
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۴:۱۷:۰۹
| |

روسیه خواستار اقدام قاطعانه افغانستان علیه داعش شد

در حالی که برخی مقامات افغان و نیروهای خارجی به حمایت از داعش متهم هستند و مسکو نیز بارها نگرانی‌اش را از حضور داعش در افغانستان ابراز داشته، روسیه بار دیگر از نیروهای خارجی و کابل خواست تا برای مبارزه با داعش گام‌های جدی بردارند.

روسیه خواستار اقدام قاطعانه افغانستان علیه داعش شد
کد خبر: 332470
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۴:۱۷:۰۹

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه از مقامات کابل و ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان خواست تا تلاش‌ها برای مقابله با داعش را افزایش دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله مرگبار داعش به مراسم عروسی در کابل گفت: ما از مقامات جمهوری اسلامی افغانستان و ائتلاف بین‌المللی می‌خواهیم تا برای تضمین امنیت در افغانستان گام‌هایی قاطعانه بردارند و تلاش‌ها برای از بین بردن پایگاه‌های داعش در خاک این کشور را نیز افزایش دهند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه حمله تروریستی اخیر به یک مراسم عروسی در کابل را نیز محکوم کرد.

به گفته مقامات روس، با توجه به کنترل حریم هوایی افغانستان توسط نیروهای خارجی، انتقال و حمایت تدارکاتی از داعش توسط بالگردها بدون هماهنگی با نیروهای آمریکایی و ناتو غیرممکن است.

نظامیان آمریکایی همچنین چندین بار برای نجات اعضای داعش به زندان طالبان حمله کرده و بارها نیز در حمایت از داعش مواضع طالبان را بمباران و افراد سرشناس داعش را با بالگرد به پایگاه‌های نظامی خود منتقل کرده‌اند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها