کد خبر: 323793
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

ولایتی:

تنها راه نجات مقابل زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها، مقاومت است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پیش از ظهر امروز با صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و هیئت عالی‌رتبه همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

تنها راه نجات مقابل زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها، مقاومت است
کد خبر: 323793
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر ولایتی در ابتدای این‌ دیدار با اشاره به ملاقات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: مذاکرات روز گذشته شما با معظم‌له بسیار راهبردی و مهم بود و نقطه عطفی در روابط میان ایران و فلسطین به‌ شمار می‌رود و رابطه جمهوری اسلامی ایران با مردم فلسطین، رابطه‌ای ریشه‌دار، قلبی و عمیق است که روز به روز هم قوی‌تر می‌شود.

او با بیان اینکه ایران و فلسطین روابطی تأثیرگذار و هدفمند دارند، تصریح کرد: بی‌تردید هیچ راهی جز اتفاق کلمه و وحدت همه مسلمانان بر سر موضوع رهایی فلسطین به عنوان موضوعی محوری و بنیادین وجود ندارد و ضرورت این وحدت بیش از گذشته باید وجود داشته باشد.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل تأکید کرد: سفر این هیئت در زمان و مقطع مهم یعنی موضوعات مرتبط با معامله قرن انجام می‌شود، معامله‌ای که هنوز شکل نگرفته، شکست خورده است.

ولایتی با اشاره به ضرورت مقاومت در برابر جبهه دشمنان و معاندان جهان اسلام و مسلمانان گفت: تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های دشمنان، مقاومت است. مسئله فلسطین در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته اما این آرمان، در سایه مقاومت، هیچ‌گاه خاموش نشده است و به برکت احیای ارزش‌های اسلامی که حماس، نماد و تجسمی از این ارزش‌هاست، موفقیت‌های مردم فلسطین همچنان ادامه خواهد داشت.

او به اقدامات کشورهای جبهه مقاومت در جهت احیای ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌ها و اقدامات کشورهای جبهه مقاومت از جمله حزب الله لبنان، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس فلسطین در جهت احیای ارزش های اسلامی، موجب شد که کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت، امروز قوی‌تر از گذشته باشند که نمونه‌های آن را در توقیف نفت‌کش انگلیسی و یا ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکایی‌ها به حریم سرزمینی ایران شاهد هستیم که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مسلمانان محسوب می‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر نمادی است که ایرانیان و جبهه مقاومت در برابر زورگویی‌های صهیونیسم و ایالات متحده آمریکا ایستادگی کنند و یقین داریم کشورهای مسلمان دیگر نیز قلب‌شان با ملت فلسطین است و ایران به حمایت خود از ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

براساس این گزارش، صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: بسیار خرسندیم که در سفر به تهران با دکتر ولایتی برای چندمین بار دیدار می‌کنیم و معتقدیم ایشان در خصوص موضوع و آرمان ملت فلسطین دیدگاه‌های بسیار مهم و اساسی دارند.

او افزود: دکتر ولایتی از همان آغاز انقلاب اسلامی در ایران درباره فلسطین اهتمام و حساسیت ویژه‌ای داشتند و نه فقط فلسطین، بلکه درباره موضوع ایران و تهدیدی که کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است و مقابله با دشمنی‌ها، توجه ویژه داشته و دارند و در این دیدار هم بر تقویت همکاری‌ها و روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها تأکید داریم.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: ما از حمایت‌های دولت و ملت ایران از فلسطین در زمینه‌های مختلف و به ویژه حمایت از مقاومت فلسطین برای مقابله با دشمن صهیونیستی قدردانی می‌کنیم.

العاروری درباره دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی هم گفت: در دیداری که روز گذشته داشتیم، شاهد تاکید بر حمایت از آرمان فلسطین از سوی معظم له بودیم و این روند ان‌شاالله تا پیروزی ادامه خواهد داشت ضمن آن که مراتب حمایت و همبستگی خود را از جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوزگری‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اعلام کردیم و ان شاالله پیروزی ما بر دشمن صهیونیستی کاملاً محقق خواهد شد.

در ادامه، علی اکبر ولایتی با حضور در جمع خبرنگاران، دیدار با صالح العاروری را ارزشمند و مهم دانست و گفت: در این دیدار روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بی‌تردید آرمان فلسطین در جهان اسلام به عنوان موضوعی مهم و اساسی مورد توجه بوده و خواهد بود.

ولایتی تاکید کرد: کشورهای جبهه مقاومت از جمله سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و ایران به عنوان پرچمدار این جبهه، همچنان بر آرمان‌های اسلامی تاکید می کنند و در آینده، شاهد پیروزی‌های بیشتری در منطقه خواهیم بود و در سایه همبستگی کشورهای اسلامی و عناصر جبهه مقاومت، آینده ای روشن در انتظار منطقه خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها