کد خبر: 274448
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

افغانستان؛ نظامیان در جبهه جنگ، سیاسیون در مذاکرات صلح

در حالی که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از چارچوب‌های صلح و تعیین آن توسط ملت افغانستان سخن گفت زلمای خلیل‌زاد رئیس هیأت مذاکره‌کننده آمریکایی با طالبان 3 روز مذاکره با طالبان را سازنده توصیف کرد.

افغانستان؛ نظامیان در جبهه جنگ، سیاسیون در مذاکرات صلح
کد خبر: 274448
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از چارچوب‌های صلح و تعیین آن توسط ملت افغانستان سخن گفت زلمای خلیل‌زاد، رئیس هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی با طالبان 3 روز مذاکره با طالبان را سازنده توصیف کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح با طالبان گفت‌وگو با این گروه را در دوحه قطر سازنده توصیف و اعلام کرد هر دو طرف گام‌های کوچک اما پایداری را برای برقراری صلح برداشته‌اند.

این در حالی است که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در سخنرانی که امروز پنجشنبه ایراد کرد بر نقش مردم افغانستان در ایجاد چارچوب‌های صلح تاکید و با انتقاد ضمنی از عدم حضور دولت در مذاکره با طالبان تاکید کرد هیچ کس نمی‌تواند به جای ما در مورد صلح تصمیم گرفته و صلح غیرقابل قبولی را به ما تحمیل کند.

از سوی دیگر گروه طالبان هم در بیانیه ای خبر داد «ملا عبدالغنی برادر»، دستیار ویژه رهبر طالبان در حاشیه حضور خود در نشست مذاکرات با طرف آمریکایی با معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، مشاور امنیت ملی دولت قطر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان و فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است در حالی تمامی طرف‌ها بر تلاش برای دستیابی به صلح تاکید دارند که جنگ در مناطق مختلف افغانستان همچنان در جریان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها