کد خبر: 268866
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۰:۱۴:۴۲
| |

سازمان آزادی‌بخش فلسطین:

مسئولیت وخامت شرایط جسمانی اسرای فلسطینی با رژیم صهیونیستی است

با وخیم‌تر شدن وضعیت اسرای فلسطینی، سازمان آزادی‌بخش فلسطین بازرسی و نظارت بر زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

مسئولیت وخامت شرایط جسمانی اسرای فلسطینی با رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 268866
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ ۱۰:۱۴:۴۲

اعتمادآنلاین| با وخیم‌تر شدن وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، اسرائیل را مسئول اصلی وخامت شرایط جسمانی اسرای فلسطینی دانست. این نهاد خواستار بازرسی و نظارت بر زندان‌های رژیم صهیونیستی شد. این موضع گیری در حالی مطرح شد که شهادت اسیران فلسطینی به دلیل غفلت و اهمال پزشکی در زندان‌های اسرائیلادامه دارد.

خبرنگار شبکه اسکای نیوز گفت: خشم اسیران فلسطینی برانگیخته شده است. داخل زندان‌های اسرائیل تنها گذشت زمان باعث شهادت زندانیان فلسطینی نمی‌شود بلکه بیماری و کهولت سن قبل از اینکه بوی آزادی به مشامشان برسد آن‌ها را از بین می‌برد.

"قدری ابو بکر" رئیس ستاد رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی گفت: الان در رسانه‌های اسرائیلی این نکته مطرح است که کدام مقام سیاسی می‌تواند دشمنی بیشتری با مردم و اسرای فلسطین داشته باشد؛ این مساله بخاطر نزدیک شدن به زمان انتخابات اسرائیل است تا بتوانند از این طریق رای بیشتری بدست آورند. تنها راه حل مشکلات اسرای فلسطینی آزادی کامل فلسطین است، اما تا زمانی که اشغالگری وجود دارد شهدا و اسیران و مجروحین نیز وجود دارند.

کارشناسان حقوقی فلسطین معتقدند سیاست غلفت و اهمال پزشکی در حق اسرای فلسطینی جنایتی جنگی است و از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته اند که بر اساس اساسنامه دیوان کیفری بین المللی مسئولیت خود را در قبال اسرای بیمار انجام و زمینه را برای آزادی آنان فراهم کند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی فلسطینی ها، اسرائیل بیش از 190 فلسطینی که بیماری‌های مزمن و خطرناکی دارند را زندانی کرده است و تنها 15 نفر از مجموع 6 هزار اسیر فلسطینی در زندان الرمل تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

منیع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها