کد خبر: 265408
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۳:۳۶:۰۰
| |

معترضان کرد در دهوک عراق به پایگاه نظامی ترکیه یورش بردند

یک منبع عراقی از حمله تظاهرکنندگان خشمگین کُرد به یک پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق و سوزاندن تانک‌ها و تجهیزات نیروهای ترک خبر داد.

معترضان کرد در دهوک عراق به پایگاه نظامی ترکیه یورش بردند
کد خبر: 265408
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع امنیتی عراقی از حمله تظاهرکنندگان خشمگین کُرد به یک مرکز نظامی نیروهای ترکیه در ناحیه شیلادزی در شرق دهوک در شمال عراق و زخمی شدن دو مسئول اطلاعاتی ترکیه و اسارت نظامیان دیگر از سوی تظاهرکنندگان خبر داد.

این منبع بیان کرد: جنگنده‌های ترکیه در آسمان منطقه در حال پرواز هستند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: بر اثر تیراندازی نیروهای ترکیه‌ای به تظاهرکنندگان، پنج تظاهرات‌کننده زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که به گفته این منبع عراقی؛ 8 تانک ارتش ترکیه را به آتش کشیدند. آنها همچنین ادوات و تجهیزات نظامیان ترکیه را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه بر پایگاه نظامی ترکیه در شیلادزی در شرق دهوک مسلط شده و همه معترضان را به شکل مسالمت آمیز از آن خارج کرده‌اند.

بر اساس این گزارش؛ این منابع بیان کرد که نیروهای ارتش ترکیه فقط تیراندازی هوایی کرده‌اند.

این منابع هرگونه زخمی شدن یا اسارت نظامیان ترکیه ای را تکذیب و به عقب‌نشینی نیروهای ترکیه و رفتن آنها به یکی از پادگانهای نظامی ترکیه در نزدیکی این پایگاه قبل از رسیدن تظاهرکنندگان اشاره کردند.

اسماعیل محمد فرمانده العمادیه در استان دهوک اسارت نظامیان ترکیه به دست معترضان خشمگین را رد کرد.

این در حالی است که برخی منابع دیگر از بازگشت نیروهای ترکیه به پایگاه خود در دهوک میان پروازهای رعب‌انگیز جنگنده‌های ترکیه‌ای خبر می‌دهند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها