کد خبر: 229417
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۲:۵۱:۰۰
| |

محمود عباس بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی با هدف نظارت بر روند صلح تاکید کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر طرح ارائه شده در شورای امنیت برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح و تشکیل راهکاری بین‌المللی و چند جانبه برای نظارت بر روند صلح تا اجرای راه‌حل دو کشوری بر اساس مرزهای 1967 و تحقق آزادی و استقلال برای فلسطینی‌ها تاکید کرد.

محمود عباس بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی با هدف نظارت بر روند صلح تاکید کرد
کد خبر: 229417
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۸ ۱۲:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با باقر علی عزت بگوویچ، رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین در دفتر ریاست تشکیلات در شهر رام‌الله تاکید کرد، باید از فراخوان‌های جامعه جهانی استقبال شود تا آمریکا از تصمیمات خود در رابطه با قدس و آوارگان فلسطینی عقب‌نشینی کند.

عباس از امضای توافقنامه‌های دوجانبه میان کشور فلسطین و بوسنی و هرزگوین در موضوعات آموزشی و رسانه‌ای تقدیر کرده و بر لزوم امضای سایر توافقنامه‌های به دست آمده میان مسؤولان مربوطه در دو کشور که هنوز به امضا نرسیده‌اند و تاثیر بزرگی بر تقویت روابط دو جانبه آنها می‌گذارند، تاکید کرد.

رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز گفت که کشورش با قدرت از تلاش‌ها برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح که در آن بتوان به راه‌حلی دائمی و جامع بر اساس اصول قوانین بین‌المللی و راه‌حل دو کشوری دست یافت، حمایت می‌کند.

عزت بگوویچ افزود: مذاکره تنها راه برای تشکیل کشور مستقل فلسطین و پایان دادن به اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است و هر دو ملت حق زندگی در صلح و امنیت را دارند و همه اینها تنها با راه‌حل تشکیل دو کشور محقق می‌شود، صلح و آرامش زمانی برقرار می‌شوند که مبتنی بر عدالت باشند و این مساله نه فقط برای فلسطینی‌ها بلکه برای کل جهان اهمیت دارد.

وی در ادامه گفت: بوسنی و هرزگوین به نفع تصمیم سازمان ملل برای جلب حمایت‌های بین‌المللی از غیرنظامیان فلسطینی رای داد و در بیانیه‌های متعدد نیز پایان خشونت‌ها و آغاز گفت‌وگوها را خواستار شد.

رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین افزود: در این دیدار به مساله قدس پرداخته شد و اینکه به این موضوع باید مطابق قطعنامه‌های بین‌المللی رسیدگی شود و ما گفتیم که قدس شرقی اراضی اشغالی است و این شهر به شکل کامل باید پایتخت دو طرف باشد نه اینکه تنها برای یک طرف باشد، استمرار شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی خطرات و موانعی را بر سر راه صلح قرار می‌دهد و البته قطعنامه‌هایی هم وجود دارند که نقض شده‌اند.

همچنین ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در دیدار با همتای بوسنیایی خود و هیئت همراه او، به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آنها پرداخت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها