کد خبر: 658459
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۲۰:۰۰
| |

آرزوی کیهان: دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز‌می‌گردد!

روزنامه کیهان پیش‌بینی کرده است که قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگردد.

آرزوی  کیهان: دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز‌می‌گردد!
کد خبر: 658459
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۸ ۲۲:۲۰:۰۰

روزنامه کیهان پیش‌بینی کرده است که قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگردد.

به گزارش کیهان، برخی کشورها تجربه‌های قابل توجهی در کنترل نرخ ارز داشته‌اند. کشور روسیه اگرچه به‌صورت مستقیم در حال جنگ است اما قیمت ارز را تا حدود زیادی کنترل کرده است. کارشناسان، دلیل موفقیت روسیه را هماهنگی در حکمرانی اقتصادی- سیاسی و قضائی، مبنا قرار دادن پول ملی در معاملات داخلی و بین‌المللی، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از خروج سرمایه، تبدیل ذخایر دلاری به طلا، دلارزدایی و برخورد پشیمان‌کننده با اخلالگران پرنفوذ (نه پادوهای خرده پا) عنوان می‌کنند. چین هم با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا و در دوران تنش با تایوان، دچار التهابات ارزی نشد.

این روزنامه افزوده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با هماهنگی بخش‌هایی از حاکمیت و دولت در دوران پرتنش سال گذشته، 10 ماه قیمت ارز را ثابت نگه داشت و همه نیازهای ارزی را تامین کرد. حتی با شروع جنگ غزه هم تلاش جریاناتی برای برهم زدن ثبات بازار خنثی شد اما پس از حادثه تروریستی کرمان، دخالت افراد و جریانات پرنفوذ سیاسی با جوسازی کانال‌های تلگرامی وابسته به آنها، از درون و بیرون کشور و دولت وضعیت را به‌هم ریخته که تاکنون ادامه دارد. 

کیهان نوشته است: البته با جمع شدن بساط اخلالگران دانه درشت داخلی بیرون دولت و برخورد قضائی پشیمان‌کننده با آنها و رفع برخی ناهماهنگی‌ها در دولت، بیشتر مشکلات رفع می‌شود. همچنین پول ملی به جای دلار باید مبنای مبادلات داخلی و خارجی قرار بگیرد....احتمال بازگشت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان وجود دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

    ان شاءالله،
    قیمت دلار به کانال های پایین تر از ۵۰ هزار تومان، حدود ۱۰ هزار تومان برگردد تا سایه شوم تورم، گرانی، فقر و... از سر ایران و ایرانی دور شود.
    کور شود هر آن کس که نخواهد ارزش پول ملی تقویت شود و زندگی و روزگار مردم ایران به سامان مناسب و درست برسد.
    امین.

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

    اگر مافیای دولت روحانی بادلارهایی که دزدید بگذارد

  • خسته از دروغ ارسالی در
    یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

    من مانده‌ام در این کشور این همه مراکز قانون گذاری و تصمیم گیری و مسول برای چه داریم چون کیهان برای همه ملت و مسولان هر روز تصمیم می گیرید .اصلا چرا اسم کشور را نمی‌گذارند کیهان شریعتمداری .

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها