کد خبر: 635124
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ۰۸:۲۵:۵۴
| |

دلار به کانال ۵۰ هزار تومان صعود کرد؛ مناقشات نوار غزه یا آزادسازی منابع ارزی، زور کدام بیشتر است؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در بازار روز شنبه قدرت انتظارات افزایشی بیش از پیش بود. فعالان بازار با مطرح کردن ریسک‌های نظامی حول محور مناقشات نوار غزه اقدام به نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر کردند.

دلار به کانال ۵۰ هزار تومان صعود کرد؛ مناقشات نوار غزه یا آزادسازی منابع ارزی، زور کدام بیشتر است؟
کد خبر: 635124
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۶ ۰۸:۲۵:۵۴

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به صعود دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی و عوامل موثر بر آن پرداخته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، نرخ شاخص ارزی در معاملات بازار غیررسمی روز گذشته سقف مقاومت 3 ماهه خود را شکست و در کانال 50 هزار تومانی معامله شد. در حالی که از 17 تیر ماه نرخ دلار آزاد زیر سقف 50 هزار تومانی معامله می‌شد، در بازار روز شنبه روند افزایشی جدیدی در نرخ این ارز آغاز شد و هر برگ از این اسکناس آمریکایی در پله‌های نخست کانال 50 هزار تومانی به فروش رسید. در بازار روز شنبه قدرت انتظارات افزایشی بیش از پیش بود. فعالان بازار با مطرح کردن ریسک‌های نظامی حول محور مناقشات نوار غزه اقدام به نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر کردند. 

این روزنامه در ادامه افزوده است: از جمله دیگر اخبار مهم برای بازار ارز در روز گذشته می‌توان به آزادسازی جدید دلاری نیز اشاره کرد. طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی با صدور رای دیوان عالی کشور لوکزامبورگ، موانع قضایی جهت دسترسی به معادل یک میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این کشور برطرف شد. حال باید دید بانک مرکزی با توجه به گشایش ارزی جدید به رشد نرخ ارز در بازار غیررسمی چه واکنشی نشان خواهد داد و قیمت دلار مجددا به زیر مرز 50 بازخواهد گشت یا خیر؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها