کد خبر: 645696
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۵۴:۰۵
| |

چین حتی در شوره‌زارها هم کشاورزی می‌کند

مقامات چین برای تامین مواد غذایی ۱.۴ میلیارد شهروند خود، طرح «کشت در خاک شور» را تایید کردند.

چین حتی در شوره‌زارها هم کشاورزی می‌کند
کد خبر: 645696
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۹:۵۴:۰۵

تغییرات اقلیمی در جهان مقامات چینی را وادار کرده تا برای حفظ امنیت غذایی به روش‌های مختلفی از جمله کشت در شوره‌زارها روی بیاورند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، درپی تغییرات اقلیمی و رویداد های ژئوپلیتیک در سطح جهان؛ بهای غلات در سراسر جهان افزایش پیدا کرده و از آنجایی که یک سوم مساحت چین پوشیده از زمین‌های شور-قلیایی است؛ مقامات چینی برای تامین امنیت غذایی طرح‌های مختلفی از جمله کشت در شوره‌زارها را برای افزایش محصولات کشاورزی دنبال کرده‌اند.

مقامات این کشور برای تامین مواد غذایی ۱.۴ میلیارد شهروند خود، پس از بررسی طرح «کشت در خاک شور-قلیایی» را تایید کردند.

هر خاکی که غلظت املاح محلول در آن به حدی باشد که در رشد گیاهان ایجاد محدودیت کند، «خاک شور» نامیده می‌شود. همچنین خاک هایی که سدیم قابل تبادل در آنها به حدی باشد که مانع رشد معمولی گیاه شود را «خاک سدیمی» می نامند.

تبدیل بخش‌های به ظاهر سمی زمین به زمین‌های قابل کشت، یک دستاورد بزرگ خواهد بود، زیرا نشان می‌دهد پکن می‌تواند بر محدودیت‌های منابع طبیعی خود غلبه کند و فضای تولید محصولات کشاورزی را گسترش دهد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشاورزی و امور روستایی چین در ماه جاری اعلام کرد که تولید غلات چین در سال ۲۰۲۳ بزرگترین تولید در تاریخ این کشور بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها