کد خبر: 638611
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۲۱:۲۰:۲۸
| |

ایرانی‌ها روزانه ۸۲ میلیارد تومان نان مصرف می‌کنند

رئیس گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان تهران با بیان اینکه باید نان کامل را در سبد غذایی مردم گنجاند گفت: ایرانی‌ها روزانه ۸۲ میلیارد تومان نان خریداری می‌کنند.

ایرانی‌ها روزانه ۸۲ میلیارد تومان نان مصرف می‌کنند
کد خبر: 638611
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۲۱:۲۰:۲۸

رئیس گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان تهران گفت: استفاده از نان کامل و گنجاندن آن در سبد غذایی مردم را باید به عنوان یک راهبرد بپذیریم.

به گزارش تسنیم، علیرضا زالی با اشاره به این که ایرانی‌ها روزانه 82 میلیارد تومان نان خریداری می‌کنند، گفت: 60 درصد سبد غذایی و تامین انرژی مردم ایران از نان صورت می‌گیرد. سرانه مصرف نان هر ایرانی به 161 کیلوگرم رسیده که نسبت به گذشته افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه با تاکید بر سرمایه گذاری بر بهبود کیفیت نان گفت: ایرانیان 37 درصد بیشتر نسبت به مردم جهان نان استفاده می‌کنند بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری در راستای ارتقای کیفیت نان و نان کامل حرکت کنیم.

به گفته وی نانی که امروز در اختیار مردم قرار می‌گیرد ممکن است تامین کننده سلامت مردم نباشد و به جز تامین نیازهای کالری (انرژی) در زمینه رفع نیازهای سلامت مردم نقشی ایفا نمی‌کند.

زالی آرد کامل را طبق تعریف جهانی حاوی پوسته، جوانه و آندوسفر برشمرد و تاکید کرد: آنچه آرد کامل را متمایز می‌کند این است که هیچ یک از این سه عنصر بیولوژیک حیاتی در طول فرایند تولید نان نباید دچار خدشه و کاهش شوند.

وی با اشاره به این که پوسته گندم حاوی مقدار زیادی فیبر است گفت: 6 درصد گندم را پوسته تشکیل می‌دهد اما بزرگترین بخش نان کامل، فیبر موجود در آن است که می‌تواند از بروز بیماری‌های گوارشی نظیر یبوست، مشکلات گوارشی و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

وی تاکید کرد که برای ارائه یک نقشه علمی درخصوص تولید نان کامل و ترویج مصرف آن در جامعه باید تمام فرایندها در این راستا مورد بررسی قرار گیرد و همه ابعاد آن در نظر گرفته شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها