کد خبر: 641943
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۱۳:۱۰:۴۸
| |

وزیر ارتباطات رئیسی بالاخره اعتراف کرد: ما هم قبول داریم وضعیت اینترنت مشکل دارد

وزیر ارتباطات گفت: ما هم قبول داریم وضعیت اینترنت مشکل‌دار است اما در تلاش هستیم تا پایان دولت سیزدهم این مشکلات را برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات رئیسی بالاخره اعتراف کرد: ما هم قبول داریم وضعیت اینترنت مشکل دارد
کد خبر: 641943
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ ۱۳:۱۰:۴۸

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دنیا به سمت استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در حرکت است و فناوری اطلاعات و ارتباطات هم مهم‌ترین نوع فناوری در دنیای امروز به شمار می‌آید.

به گزارش ایلنا، وی افزود: ایران ظرفیت‌های خوبی برای بهره‌برداری از این فناوری دارد و از وضعیت به نسبت مناسبی در این امر برخوردار است.

 وزیر ارتباطات ادامه داد: لازمه بهره‌گیری از این ظرفیت پرداخت به شاخص‌هایی است؛ نخستین شاخص توسعه ارتباطات و برقراری مستمر جریان داده‌هاست و این امر نیاز به ایجاد بستر ارتباطاتی باکیفیت و امن دارد، متاسفانه زیرساخت‌های کشور در این موضوع خوب نیست به همین دلیل پروژه توسعه فیبر نوری در حال توسعه است. ما هم قبول داریم وضعیت اینترنت مشکل‌دار است اما در تلاش هستیم تا پایان دولت سیزدهم این مشکلات را برطرف کنیم.

زارع‌پور در تشریح شاخص‌های موردنیاز برای توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات گفت: بعد از توسعه ارتباطات باید به توسعه زیرساخت‌های پردازش پرداخت. این امر در برنامه هفتم توسعه برای دولت تبدیل به تکلیف شده و در این راستا در تهران، مشهد و اصفهان قطب داده راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار در تاریخ قانون‌نویسی کشور برای هوشمندسازی در برنامه هفتم توسعه تدوین قانون پیش‌بینی شده است.

وزیر ارتباطات در ادامه از اهمیت دارایی‌های دیجیتال گفت و تاکید کرد که این دارایی‌ها باید به رسمیت شناخته شود.

زارع‌پور از نیاز به نیروی انسانی هم صحبت کرد و یادآور شد: متاسفانه مهاجرت نیروی انسانی در صنعت آی‌تی از سایر حوزه‌ها بیشتر است، در نتیجه دولت مکلف شده سالانه 100 هزار نفر را در این حوزه آموزش دهد.

وی همچنین اظهار کرد: درباره حفاظت از داده‌ها قانونی وجود ندارد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته تا زیرساخت‌های حقوقی برای حفاظت از داده‌های شخصی انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نهایت از ایجاد تحول در صنایع کشور با هوشمندسازی گفت و خبر داد: دستگاه‌ها مکلف شده‌اند برنامه‌های اجرایی خود را برای استفاده از فناوری‌های نو ارائه دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها