کد خبر: 623338
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۲۱:۰۰:۵۳
| |

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات:

درخواستمان برای رفع فیلتر گوگل‌پلی در کارگروه مربوطه رد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رد شدن طرح خارج شدن گوگل‌پلی از فیلترینگ خبر داد.

درخواستمان برای رفع فیلتر گوگل‌پلی در کارگروه مربوطه رد شد
کد خبر: 623338
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۲۱:۰۰:۵۳

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره ملی فاوا گفت: بسیاری از کشورها از جمله کشورهایی که در اجلاس اکو حضور داشتند درخواست ایجاد طرح اینترکانکشن داشتند که در حال رایزنی برای ایجاد این طرح و ارتباط پلتفرم‌های ایرانی با کشورهای دیگر هستیم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به یکی از محورهای اصلی جشنواره فاوا یعنی شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴ درصد پیشرفت داشت و در حال حاضر به ۶۳ درصد رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد شهرها تعیین تکلیف شدند یعنی اپراتور آنها مشخص شده و علاوه بر مخابرات، ۸ اپراتور دیگر امروز برای سرعت‌های چند صد گیگابایتی مردم تلاش می‌کنند.

زارع پور عنوان کرد: با محدودیت های پیش آمده ظرفیت های پیام رسان داخلی افزایش پیدا کرد، به گونه ای که سکوهای داخلی ماهانه ۴۰ میلیون کاربر و روزانه ۲۰ میلیون نفر از آنها استفاده می کنند. 

وزیر ارتباطات در حاشیه این مراسم گفت: در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، درخواست بازگشایی گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مطرح شده است که با آن موافقت نشد.

او با تأکید بر اینکه بایستی در برخی محدودیت‌ها، تجدید نظر شود اظهار داشت که وزارت ارتباطات در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست. او پیش‌تر نیز اعلام کرده بود نظر تخصصی وزارت ارتباطات رفع فیلتر گوگل پلی است.

گوگل‌پلی از مهر سال 1401 فیلتر شد و وزیر ارتباطات سه ماه بعد، موافقتش با رفع فیلتر این اپ استور را مطرح کرد؛ با این وجود هیچ تغییری در وضعیت دسترسی به گوگل پلی حاصل نشده است.

زارع‌پور باور دارد بخشی از تجربه بهتر کاربری در زمینه ارتباطات به محدودیت‌هایی باز می‌گردد که برخی از آنها نتیجه تحریم‌هاست و با سرویس‌هایی همچون 403 سعی در حل این مشکلات دارند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها