کد خبر: 641580
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

پیشنهاد «بنزین برای همه» قیمت بنزین را سرسام‌آور افزایش می‌دهد

روزنامه هم میهن نوشت: پیشنهاد بنزین برای همه هرچند در نظر اول، می‌توان نام «توزیع ثروت میان مردم» را بر آن نهاد، اما اقدامی است نگران‌کننده به علت خرید و فروش بنزین بین دارنده کارت سوخت و خریدار، بازار سیاهی را رقم خواهد زد که می‌تواند به افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین در کشور منجر شود.

پیشنهاد «بنزین برای همه» قیمت بنزین را سرسام‌آور افزایش می‌دهد
کد خبر: 641580
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۲۱:۴۰:۰۰

روزنامه هم میهن معتقد است مصوبه کمیسیون مجلس در باره سهمیه بنزین برای همه شهروندان، به بازار سیاه قیمتها منجر می‌شود.

به گزارش هم میهن، چند روز قبل خاندوزی، وزیر اقتصاد در اظهاراتی اعلام کرد که پیشنهاد «بنزین برای همه» در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت متوقف شده است، اما دیروز نمایندگان در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با توزیع مساوی یارانه‌های انرژی میان همه ایرانیان داخل کشور موافقت کردند. برخی نمایندگان مجلس با اشاره به این مهم که دهک دهم ۱۷ برابر دهک اول در حال دریافت بنزین است، تأکید دارند که با ‌اجرای این قانون، این فاصله نزدیک به سه برابر می‌شود. ‌

این روزنامه افزوده است: اقدامی که هرچند در نظر اول، می‌توان نام «توزیع ثروت میان مردم» را بر آن نهاد (که البته سیاستی نادرست است)، اما اقدامی است نگران‌کننده به علت خرید و فروش بنزین بین دارنده کارت سوخت و خریدار، بازار سیاهی را رقم خواهد زد که می‌تواند به افزایش سرسام‌آور قیمت بنزین در کشور منجر شود. مشابه اتفاقی که اکنون در سیستان‌وبلوچستان در جریان است و صاحب کارت سوخت، سهمیه خود را به خریداری که نیازمند آن سوخت است، با قیمت گزاف می‌فروشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها