کد خبر: 637799
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۰۰:۵۷
| |

چرا با ریزش دلار، قیمت خودروها کاهش نیافت؟ پای خودروسازان در میان است

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل تهران ضمن تایید افزایش ۲ تا ۳ درصدی قیمت خودرو در بازار، عرضه قطره‌چکانی خودرو توسط شرکت‌ها را مانع کاهش قیمت‌ها دانست.

چرا با ریزش دلار، قیمت خودروها کاهش نیافت؟ پای خودروسازان در میان است
کد خبر: 637799
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۰۰:۵۷

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل تهران ضمن تایید افزایش ۲ تا ۳ درصدی قیمت خودرو در بازار، عرضه قطره‌چکانی خودرو توسط شرکت‌ها را مانع کاهش قیمت‌ها دانست و اضافه کرد: افزایش قیمت در برخی خودروها با بازگشت دلار به کانال ۴۰ هزار تومانی جبران شد و دوباره شاهد بازگشت قیمت اولیه بودیم، اما برخی خودروها همچنان روی قیمت های افزایشی آگهی می‌شوند.

به گزارش همشهری‌ آنلاین، افزایش قیمت را شامل همه انواع خودرو چه وارداتی‌ها و چه مدل‌های داخلی و مونتاژی دانست و در زمینه تاثیر ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده بر بازار گفت: انحصار واردات نباید به دست برخی شرکت‌ها سپرده شود بلکه باید به گونه‌ای باشد که نمایشگاه‌داران و اشخاص حقیقی هم بتوانند خودرو وارد کنند.

وی اضافه کرد: در دوره‌های قبل برخی شرکت‌های واردکننده به طور مثال سانتافه را ۱۹۷ میلیون تومان فاکتور می‌کردند، اما نمایشگاه‌داران این خودروها را در بازار ۱۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رساندند که ۱۷ میلیون تومان زیر قیمت بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها