کد خبر: 635331
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

روزنامه هم‌میهن:

کلاه گشادی که خودروسازان با سامانه یکپارچه سر مردم گذاشتند؛ «انصراف دادم اما بانک به سختی پولم را پس داد»!

روزنامه هم‌میهن نوشت: خبرهای عجیبی به گوش می‌رسد. برخی از متقاضیان که اکنون انصراف داده‌اند می‌گویند نه‌تنها پول‌شان بلوکه‌شده و سودی به آن تعلق نگرفته، بلکه خودروسازان اعلام کرده‌اند که خودرو براساس دستگاه‌های موجود در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، آن هم با قیمت بازار آزاد و مابه‌التفاوت هم از آنها گرفته می‌شود!

کلاه گشادی که خودروسازان با سامانه یکپارچه سر مردم گذاشتند؛ «انصراف دادم اما بانک به سختی پولم را پس داد»!
کد خبر: 635331
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۶:۰۰:۰۰

روزنامه هم‌میهن از کلاه گشادی که خودروسازان بر سر مردم گذاشته‌اند، گزارش دارد.

به گزارش هم میهن، از اسفندماه سال گذشته که با وعده پیش‌ثبت‌نام خودرو، بسیاری از مردم با هدف سود حاصل از تفاوت قیمت بازار آزاد و کارخانه، برای دریافت خودرو در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کردند تا امروز، خبرهای عجیبی به گوش می‌رسد. برخی از متقاضیان که اکنون انصراف داده‌اند می‌گویند نه‌تنها پول‌شان بلوکه‌شده و سودی به آن تعلق نگرفته، بلکه خودروسازان اعلام کرده‌اند که خودرو براساس دستگاه‌های موجود در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، آن هم با قیمت بازار آزاد و مابه‌التفاوت هم از آنها گرفته می‌شود! البته این تمام ماجرا نیست و حتی اگر پشیمان شوی و انصراف بدهی هم بانک برای بازگشت پول چندان همراه نیست و از پرداخت پول‌های بلوکه‌شده خودداری می‌کند. موضوعی که شبیه به یک فریب عمومی بود و برخی شائبه‌ها مبنی بر جبران کسری بودجه دولت از طریق آورده بلوکه‌شده متقاضیان و همچنین جبران خروج نقدینگی از بانک‌ها که ماحصل اعتراضات سال گذشته بود، مطرح می‌شود.

این روزنامه در ادامه به نقل از یکی از متقاضیان که اکنون انصراف داده نوشته: «قرار بود اسفندماه سال قبل برای خرید خودرو پیش‌ثبت‌نام، در قبال آن، ۱۰۰ میلیون تومان بلوکه کنیم و بعد از اینکه یکی دو ماه پول بلوکه ماند، سامانه باز شود و خودروها را انتخاب کنیم. آن زمان به تصور سود چند میلیونی تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد ثبت‌نام کردم، اما حالا زنگ زده‌اند که همه پول را قبل از تحویل خودرو واریز کنم و در زمان تحویل هم، مابه‌التفاوت پیش‌پرداخت با قیمت روز خودرو را از ما می‌گیرند! گفتم نمی‌خواهم و انصراف دادم، اما به سختی توانستم پولم را از بانک پس بگیرم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها