کد خبر: 635312
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۰۸:۳۵:۵۳
| |

جنگ حماس و اسرائیل قیمت دلار را بالا برد؛ کیهان خواستار برخورد با رسانه‌ها شد!

روزنامه کیهان نوشت: برخی از این رسانه‌ها و افراد شناخته شده در داخل کشور فعالیت می‌کنند و با انتشار هدفمند خبرهای منفی و بعضا غیر مستند، به نرخ‌‌سازی کانال‌های تلگرمی دامن می‌زنند که در این وضعیت وظیفه دستگاه‌های مسئول است که با این خبرسازان و قیمت‌سازان برخورد کنند.

جنگ حماس و اسرائیل قیمت دلار را بالا برد؛ کیهان خواستار برخورد با رسانه‌ها شد!
کد خبر: 635312
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۰۸:۳۵:۵۳

روزنامه کیهان به افزایش قیمت دلار در بازار واکنش نشان داده و باز هم خواستار برخورد با رسانه‌ها شده است!

به گزارش کیهان، باز هم یک موج هیجان به سراغ بازار ارز کشور آمده است. دلالان مدام در فضای مجازی قیمت‌ها را داغ می‌کنند و تلاش می‌کنند با قیمت‌سازی به کف بازار سیگنال بدهند. بهانه موج هیجانی جدید، افزایش تنش بین مجاهدین جنبش حماس و نیروهای ‌اشغالگر اسرائیلی در فلسطین ‌اشغالی است. این اولین بار نیست که بازار ارز دچار شوک‌های بیرونی می‌شود. تاریخ مدام تکرار می‌شود؛ پیش از این هم موارد متعددی بوده که بازار دچار التهاب مقطعی شده است، اما وجه مشترک همه این مقاطع، جو‌سازی دلالان ارزی برای داغ کردن قیمت‌ها و خالی کردن دلارهای خود روی سر خریداران تازه‌کار و هیجان‌زده بوده است.

این روزنامه تاکید کرده است: بدون شک بخشی از فضای روانی شکل گرفته در فضای مجازی و در بین گروهی از مردم، ناشی از جو‌سازی برخی رسانه‌های داخلی است که عموما به جریان‌های ثروت متصل هستند و از جهش نرخ ارز و تعمیم آن به سایر بازارهای دارایی نفع می‌برند. برخی از این کانال‌های تلگرامی و رسانه‌ها از خارج از کشور هدایت می‌شوند، اما برخی از این رسانه‌ها و افراد شناخته شده در داخل کشور فعالیت می‌کنند و با انتشار هدفمند خبرهای منفی و بعضا غیر مستند، به نرخ‌‌سازی کانال‌های تلگرمی دامن می‌زنند که در این وضعیت وظیفه دستگاه‌های مسئول است که با این خبرسازان و قیمت‌سازان برخورد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها