کد خبر: 634126
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۸:۴۰:۱۵
| |

احتکار خودروسازان به طمع گران شدن قیمت‌ها/ سایپا در مرداد ۲۵۶۹ شاهین تولید کرده اما فقط ۶۸۷ خودرو تحویل مشتریان داده!

روزنامه ایران نوشت: سایپا 2569 دستگاه شاهین تولید کرده بود اما فقط 687 دستگاه را به مشتریان تحویل داد. آیا این اقدام سایپا تأییدکننده شایعاتی نیست که گفته می‌شود این شرکت به دنبال اخذ مجوز جدید از شورای رقابت برای افزایش قیمت برخی محصولاتش است؟

احتکار خودروسازان به طمع گران شدن قیمت‌ها/ سایپا در مرداد ۲۵۶۹ شاهین تولید کرده اما فقط ۶۸۷ خودرو تحویل مشتریان داده!
کد خبر: 634126
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۸:۴۰:۱۵

روزنامه ایران گزارشی از احتکار خودروها از سوی خودروسازان و عدم تمایل آنان برای تحویل خودرو به مشتریان با هدف فشار به شورای رقابت برای افزایش قیمت‌ها دارد. 

به گزارش ایران، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • برخی خودروسازان، سودای افزایش قیمت را دارند؛ این سودا باعث شده طی چند هفته اخیر، عرضه خودرو به متقاضیان بشدت کاهش پیدا کند. رویه جدید خودروسازان با گفته‌های آنها در اردیبهشت ماه سال‌جاری، در تناقض شدید است.
  • از حدود یک ماه پیش خودروسازان دوباره درخواست افزایش قیمت محصولات خود را به شورای رقابت بردند، اما شورای رقابت درخواست آنها را مسکوت گذاشت و تنها بررسی قیمت خودروهایی را آغاز کرد ‌که به قول خودروسازان جدید بود. البته به اسم جدید بود و در عمل تنها چند آپشن به خودروها اضافه شده بود. خودروسازان با اضافه کردن آپشن دو میلیون تومانی، مجوز افزایش تا 20 میلیون تومان را از شورای رقابت گرفتند.
  • بر اساس گزارش رسمی ای که شرکت سایپا به بورس ارائه داده، این شرکت در پنج ماهه نخست امسال 12 هزار خودرو تولیدی خود را به مشتریان عرضه نکرده است.طبق آماری که سایپا ارائه داده، مجموع تولید سواری‌های این شرکت (شاهین، تیبا، کوئیک، ساینا) در پنج ماهه نخست امسال 127 هزار دستگاه بوده اما این شرکت فقط 115 هزار دستگاه را به فروش رسانده است.
  • این در حالی است که مشتریان این شرکت از تأخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده گلایه دارند و مشخص نیست چرا سایپا محصولات تولیدی خود را به مشتریان تحویل نداده است. ابهام دیگر در عملکرد سایپا این است که در مردادماه این شرکت 2569 دستگاه شاهین تولید کرده بود اما فقط 687 دستگاه را به مشتریان تحویل داد. آیا این اقدام سایپا تأییدکننده شایعاتی نیست که گفته می‌شود این شرکت به دنبال اخذ مجوز جدید از شورای رقابت برای افزایش قیمت برخی محصولاتش است؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها