کد خبر: 633454
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۵۰:۱۸
| |

دستور جلسه هفته آینده جلسه شورای‌عالی کار چیست؟؛ افزایش دستمزد کارگران؟

به گفته معاون روابط کار وزارت کار احتمالاً هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود.

دستور جلسه هفته آینده جلسه شورای‌عالی کار چیست؟؛ افزایش دستمزد کارگران؟
کد خبر: 633454
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۰۹:۵۰:۱۸

علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت کار اعلام کرد که احتمالاً هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار می شود اما هنوز دستور کار جلسه مشخص نیست.

به گزارش تسنیم او افزود: در هنگام تصویب حداقل مزد سال جاری دولت پیش‌بینی کرده بود که اگر امسال حقوق کارمندان دولت در میانه سال افزایش پیدا کند، به همان میزان حداقل حقوق کارگران هم اضافه شود، اما تا کنون هیچ خبری از افزایش حقوق کارمندان دولت نیست و بنابراین برای حداقل دستمزد کارگران هم هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

وی در مورد اینکه آیا تا کنون درخواست تجدیدنظر در حداقل مزد کارگران در شورای عالی کار ارائه شده است؟گفت: تاکنون چنین مسأله‌ای در دستور کار شورای عالی قرار نگرفته است، البته نمایندگان کارگری در رسانه‌ها مسائلی عنوان کرده‌اند, اما هر موضوعی که باید در شورای عالی کار بررسی شود، باید در دستور جلسه قرار بگیرد.

رعیتی فردمعتقد است که دولت تلاش کرده است در قالب کالابرگ الکترونیکی در 5 دهک کم‌درآمد جامعه امتیازاتی در نظر بگیرد، از جمله اینکه اگر نیمی از یارانه آنها صرف خرید 11 قلم کالای منتخب شود، 120 هزار تومان یارانه اضافه برای‌شان شارژ می‌شود و معمولاً کارگران جزء دهک‌های سه تا پنج هستند و مشمول این امتیاز می‌شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها