کد خبر: 633274
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

دنیای اقتصاد گزارش داد:

قیمت بنزین سهمیه‌ای و غیرسهمیه‌ای در برنامه هفتم توسعه چقدر معین شده است؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: به دولت اجازه دادیم که به‌جای اینکه بنزین را به خودرو بدهد این امکان را داشته باشد تا این سهمیه را به سرپرست خانوار یا به افراد واریز کند.

قیمت بنزین سهمیه‌ای و غیرسهمیه‌ای در برنامه هفتم توسعه چقدر معین شده است؟
کد خبر: 633274
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ۱۵:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره سرنوشت قیمت بنزین در برنامه لایحه هفتم توسعه سوال کرده است. 

به گزارش دنیای اقتصاد، این بخش از اظهارات زنگنه را در ادامه می‌خوانید: 

 

  • در مورد نرخ بنزین آزاد در برنامه هفتم صحبتی نکردیم. در ماده ۳۱ برنامه هفتم توسعه آوردیم که «دولت مجاز است در راستای عدالت در توزیع درآمد، مبارزه با قاچاق، بهینه‌سازی مصرف انرژی بر اساس آیین‌نامه اجرایی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدامات لازم را برای بهره‌مندی مساوی ایرانیان ساکن در کشور بر اساس سرپرست خانوارها از یارانه حامل‌های انرژی با امکان مبادله سهمیه بین تمام ذی‌نفعان به عمل آورد» یعنی به دولت اجازه دادیم که به‌جای اینکه بنزین را به خودرو بدهد این امکان را داشته باشد تا این سهمیه را به سرپرست خانوار یا به افراد واریز کند و این سهمیه بین ذی‌نفعان قابل مبادله هم باشد تا افرادی که این سهمیه را دارند، اما نمی‌خواهند استفاده کنند بتوانند آن را به دیگران بدهند.
  • در این ماده همچنین آمده که قیمت یارانه‌ای سهمیه بنزین در طول برنامه تغییر نخواهد کرد.
  • دولت مجاز است که سهم افراد یا خودرو را کم کند و آن را ۳۰ لیتر یا ۶۰ لیتر در ماه کند و این اختیار را به دولت دادیم. اما از سوی دیگر نرخ بنزینی که به صورت سهمیه‌ای می‌دهد در طول برنامه تغییر نکند. اما غیر از بنزین یارانه‌ای اینکه قیمت بنزین آزاد تغییر کند یا خیر؛ این اختیار را به دولت دادیم تا دولت در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها