کد خبر: 630467
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

نمی‌‌‌توان از بریکس انتظار معجزه برای ایران را داشت؛ عضویت در FATF ضرورت دارد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: نمی‌‌‌توان از بریکس انتظار معجزه برای ایران را داشت. عضویت در بریکس خوب است، اما عضویت در FATF ضرورت دارد.

نمی‌‌‌توان از بریکس انتظار معجزه برای ایران را داشت؛ عضویت در FATF ضرورت دارد
کد خبر: 630467
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۲ ۱۶:۳۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد تاکید کرده که نباید از بریکس انتظار معجزه برای ایران داشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، عضویت در بریکس نه‌تنها نمی‌‌‌تواند راهی برای دور زدن تحریم‌‌‌ها باشد، بلکه سایه سنگین تحریم‌‌‌های اقتصادی، دست ایران را از دیگر مزیت‌‌‌های آن نیز کوتاه می‌کند.  پیمان بریکس با اینکه علاوه بر بسترسازی‌‌‌های اقتصادی و تجاری، بر توسعه همکاری سیاسی گسترده‌‌‌‌‌‌تر میان اعضا هم تاکید دارد، اما اعضایش نیک می‌‌‌دانند که در مواجهه با جریان‌‌‌ها و معاهدات بین‌المللی غرب در موضع ضعف قرار داشته و به گونه‌‌‌ای حرکت می‌کنند که با جریان‌‌‌های غالب جهانی، تضاد منافع پیدا نکنند.

این روزنامه تاکید کرده است: نمی‌‌‌توان از بریکس انتظار معجزه برای ایران را داشت و اینکه بتوانیم به‌واسطه عضویت در این پیمان بین‌المللی از سد بلند تحریم‌‌‌‌‌‌ها عبور کنیم، با جمعیت قریب به ۴میلیارد نفری هم‌‌‌پیمانان بریکس دادوستد کرده و از بابت بازگشت درآمدهایمان هم دل‌‌‌مشغولی نداشته باشیم. به بیانی دیگر باید گفت عضویت در بریکس خوب است، اما عضویت در FATF ضرورت دارد؛ هنگامی که از «ضرورت» بی‌‌‌بهره‌‌‌ایم، «خوب» هم چندان به کارمان نمی‌‌‌آید و برخلاف تصورات و نظریه‌‌‌هایی که مطرح می‌شود تا زمانی که تمهیدی برای گذر از تحریم‌‌‌های مالی نیندیشیم، دستمان از خوان نعمت بریکس هم کوتاه خواهد ماند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • انقلابی ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲

    ساکت دیدیم برجام FATF تو زمان آقا حسن چجوری بود

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها