کد خبر: 630086
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

نظر هاشمی‌طبا درباره عضویت ایران در شانگهای و بریکس؛ فتح‌الفتوح نکردیم

مصطفی هاشمی‌طبا نوشت: امروز عضویت در پیمان شانگهای و بریکس گرچه اقدامی مناسب است اما آن‌چنان به‌عنوان فتح‌الفتوح تبلیغ می‌شود که مردم به این باور می‌رسند که همه مسائل کشور از طریق ورود در این دو نهاد حل می‌شود.

نظر هاشمی‌طبا درباره عضویت ایران در شانگهای و بریکس؛ فتح‌الفتوح نکردیم
کد خبر: 630086
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۹ ۲۱:۴۰:۰۰

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به هیاهوی رسانه‌های دولتی درباره عضویت ایران در بریکس و شانگهای انتقاد کرد.

به  گزارش شرق، او نوشت: امروز عضویت در پیمان شانگهای و بریکس گرچه اقدامی مناسب است اما آن‌چنان به‌عنوان فتح‌الفتوح تبلیغ می‌شود که مردم به این باور می‌رسند که همه مسائل کشور از طریق ورود در این دو نهاد حل می‌شود، درحالی‌که شاید ارتباط با اتحادیه اروپایی (EU) و برخی دیگر از نهادهای بین‌المللی می‌توانست مفیدتر باشد.

او در ادامه نوشت: اگر داشتن رابطه با همه دنیا خوب باشد قدرشناسی از ثروت داخلی حتما واجب و برتر خواهد بود. مشت‌های آسمان‌کوب قوی که در پی یکسان‌سازی بودند و به قدرت رسیده‌اند امروز باید نگاه به داخل خود را برتر از نگاه به خارج و ارتباط با عربستان و امارات و بحرین و مصر بدانند و از میان انبوه امکانات، راه‌حل‌های متکی بر ثروت ملی را بیابند و به‌جای بی‌تفاوتی در هدررفتن آنها، نظام استفاده بهینه و مصرف حداقلی آن را یافته و پیاده کنند، و الا نه نفی گذشتگان کارساز است و نه ارتباط با آمریکا و اروپا و چین و روسیه و... .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها