کد خبر: 619548
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۱۸:۴۹
| |

دبیر کل کانون صرافان:

تنش‌های روسیه، نرخ دلار در ایران را بالا برد

به گفته دبیرکل کانون صرافان اتفاقات روسیه باعث افزایش نرخ دلار شد.

تنش‌های روسیه، نرخ دلار در ایران را بالا برد
کد خبر: 619548
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۱:۱۸:۴۹

کامران سلطانی‌زاده بیرکل کانون صرافان درباره دلایل افزایش قیمت دلار و جابه جایی قیمت‌ها از کانال 40 هزار تومان به 50 هزار تومان اظهار داشت: افزایش قیمت دلار در چند روز گذشته متاثر از اتفاقات روسیه بوده‌است.

به گزارش ایلنا، سلطانی‌زاده گفت: روسیه یکی از هم پیمان‌های ایران و از شرکای کشورمان است و از لحاظ جو روانی تاثیراتی که می‌تواند در منطقه و بحران‌های منطقه ایجاد کند، به طور قطع می‌تواند در افزایش نرخ دلار موثر باشد.

دبیر کانون صرافان گفت: به محض اینکه این اتفاقات و تنش‌ها در روسیه شروع شد، افزایش نرخ دلار در ایران استارت خورد

سلطانی‌زاده درباره دلایل کاهش نرخ دلار تا 46 تا 47 هزار تومان اظهار داشت: کاهش قیمت دلار در کانال 40 هزار تومانی به دلیل جو روانی و دست نگهداشتن خریداران در بازار بود و بسیاری از واردکنندگان به دلیل احتمال کاهش قیمت کالاهای وارداتی در مقطعی از خرید دلار دست نگه داشتند و نسبت به خرید ارز برای واردات اقدام نکردند و به دنبال آن تقاضای مردمی هم کاهش یافت.

وی تاکید کرد: اما این توقف احتیاطی به محض اینکه تنش‌های روسیه اتفاق افتاد، پایان یافت و دوباره تقاضا برای خرید دلار افزایش پیدا کرد و همین افزایش تقاضا باعث افزایش نرخ دلار شد و به طور قطع افزایش نرخ دلار تا ادامه تنش‌های روسیه ادامه خواهد داشت.   

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها