کد خبر: 615457
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۰۶:۲۰:۰۰
| |

زن‌ستیزی به سبک هوش مصنوعی/ پیشرفت‌ها شکاف جنسیتی در بازار کار را تشدید می‌‌کند

پیشرفت‌های هوش مصنوعی تشدیدکننده شکاف جنسیتی در بازار نیروی کار خواهد بود.

زن‌ستیزی به سبک هوش مصنوعی/ پیشرفت‌ها شکاف جنسیتی در بازار کار را تشدید می‌‌کند
کد خبر: 615457
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۰۶:۲۰:۰۰

در شرایطی که با ظهور نسل جدید ابزارهای هوش مصنوعی، بسیاری نگران آینده شغلی خود هستند، مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که این تحول عظیم در حوزه کار باعث می‌شود این فناوری جایگزین شغل‌هایی شود که عموماً زنان در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش بلومبرگ، شرکت Revelio Labs براساس مطالعه اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا شغل‌هایی را پیدا کرده است که با بیشترین احتمال، هوش مصنوعی جایگزین آن‌ها خواهد شد. آن‌ها سپس این شغل‌ها را بر طبق جنسیت افراد تقسیم‌بندی کردند و متوجه شدند که اکثر شغل‌های در معرض خطر مثل منشی‌ها در اختیار زنان قرار دارند. بنابراین پیشرفت‌های هوش مصنوعی هم تشدیدکننده شکاف جنسیتی در بازار نیروی کار خواهد بود؛ چرا که بسیاری از شرکت‌ها در نظر دارند که بخشی از کارمندان خود را تعدیل کنند و به‌جای آن‌ها از هوش مصنوعی بهره بگیرند.

«هاکی اوزدنورن»، اقتصاددان شرکت Revelio Labs می‌گوید: «توزیع جنسیت در مشاغل مختلف منعکس‌کننده سوگیری‌هایی است که در عمق جامعه ما وجود دارد و زنان اغلب به نقش‌هایی مثل دستیار مدیر و منشی محدود می‌شوند. درنتیجه اثر هوش مصنوعی میان جنسیت‌ها نامتوازن خواهد بود.»

اوزدنورن اضافه می‌کند که برای آینده باید فرصت‌های آموزشی دوباره را مهیا کنیم تا امکان انتقال زنان به شغل‌های جدید وجود داشته باشد. او توضیح می‌دهد: «با این کار می‌توانیم از پتانسیل‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شویم و از مهارت‌های ارزشمند و تخصص افراد کمک بگیریم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها