کد خبر: 615146
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۲۱:۲۰:۵۳
| |

سخنگوی سازمان هواپیمایی: عرضه بلیت هواپیما متناسب با تقاضا نیست

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، این موضوع که می گویند بلیت وجود ندارد و عرضه کاهش پیدا کرده است، صحت ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: عرضه بلیت هواپیما متناسب با تقاضا نیست
کد خبر: 615146
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۲۱:۲۰:۵۳

 

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از زمانی که افزایش نرخ ۲۹ درصدی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است همه ایرلاین ها از این دستورالعمل قیمتی تمکین کرده اند.

ب گزارش همشهری آنلاین، بازرلو گفت: این موضوع که می گویند بلیت وجود ندارد و عرضه کاهش پیدا کرده است، صحت ندارد و ما طبق روال سابق در حال خدمات رسانی به مسافران هستیم.

وی ادامه داد: ما از بازه ۳۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد گذشته ۲۰۰۱ پرواز نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد داشتیم که امسال در همین بازه به ۲۰۲۱ پرواز رسیده ؛ سوال من این است که اگر پروازها انجام نمی شود پس چه کسی سوار این هواپیماها می شود؟ تمام پروازها از صبح زود تا پاسی از شب فول می پرند اما اینکه مردم می گویند بلیت پیدا نمی شود، دلیلش کاهش ظرفیت پروازها نیست، به طور کلی ناوگان هواپیمایی نسبت به سایر ناوگان های حمل و نقل کشور یک ناوگان محدود است و ما همیشه در طول تمام این سال ها محدودیت عرضه با تقاضای بالا داشته ایم و موضوع تازه ای نیست. بله قبول دارم عرضه متناسب با تقاضا نیست.

یازرلو نیز در این خصوص که آیا ایرلاین های داخلی موفق خواهند شد به خواسته خودشان یعنی افزایش صددرصدی بلیت ها برسند، گفت: فکر نمی کنم این موضوع اتفاق بیافتد. البته اعضای انجمن شرکت هواپیمایی ناراحت هستند و گلایه دارند که البته به حق است، چون هزینه هایشان هزینه های ارزی است و قانونا ما باید نرخ آزادسازی را باید داشته باشیم اما مصوبه هیات سران سه قوه تاکید دارد که ستاد تنظیم بازار متولی تعیین نرخ قیمت است. لذا من بعید می دانم شرکت های هواپیمایی نخواهند با تمام ظرفیت خودشان کار کنند چرا که در ۲۲ ماهی که ما هیچ افزایش نرخی نداشتیم همین شرکت ها با تمام توان پای کار آمدند و مردم را در اربعین و نوروز با تمام توان جابجا کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها