کد خبر: 609215
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۲۱:۲۵:۳۷
| |

افزایش پنهانی بلیت هواپیما تا 100 درصد

شرکت‌های هواپیمایی به‌صورت پنهانی قیمت‌ها را در مواردی تا ۱۰۰ درصد افزایش داده‌اند. این درحالی است که سازمان هواپیمایی کشوری با افزایش نرخ بلیت موافقت کرده و آن را به ستاد تنظیم بازار واگذار کرده‌است.

افزایش پنهانی بلیت هواپیما تا 100 درصد
کد خبر: 609215
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۲۱:۲۵:۳۷

با وجود موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با افزایش قیمت بلیت هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی و فروشندگان بلیت که در ماه‌های گذشته به هدف خود نرسیده‌اند، به‌صورت چراغ خاموش قیمت‌ها را در مواردی تا ۱۰۰ درصد هم افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های گذشته تلاش‌ کردند تا قیمت بلیت پرواز را تغییر دهند اما این اتفاق رخ نداد و با وجود برخی کارشکنی‌ها که برخی از ایرلاین‌ها انجام دادند، در نهایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است.

محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به‌تازگی با بیان اینکه از تیرماه ۱۴۰۰ تاکنون، قریب به مدت ۲۲ ماه هیچگونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است، گفت که «انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی را مطرح کرده که مقرر شده در ستاد تنظیم بازار ارائه شود، البته نظر سازمان هواپیمایی کشوری افزایش ۱۰۰ درصدی نیست.»

شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند قیمت‌های سابق را برای پروازها اعمال کنند؛ سقف قیمت‌ها، در این لینک آمده است؛ با وجود این برای مثال در مسیر تهران به اهواز، در حالی که حداکثر نرخی که دی ماه ۱۴۰۰، ۹۰۲ هزار تومان تصویب شده، قیمت‌هایی تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم دیده می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها