کد خبر: 612780
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۲۱:۴۱:۲۱
| |

سود نجومی دلالان در بازار میوه!

روزنامه جام جم نوشت: شکاف زیادی میان قیمت مزرعه تا خرده‌فروشی‌ها وجود دارد که بخشی از سود آن که می‌تواند تا ۵۰ درصد و بیشتر هم باشد به جیب واسطه یا همان دلال می‌رود.

سود نجومی دلالان در بازار میوه!
کد خبر: 612780
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۲۱:۴۱:۲۱

 روزنامه جام جم فاصله قیمتی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سبد خرید مردم را بررسی کرده و از سودی سرشاری که در این بین نصیب دلالان می‌شود نوشته است.

به گزارش جام جم، بررسی بازار محصولات کشاورزی نشان می‌دهد که قیمت محصولات از زمان خرید از کشاورز و بارگیری تا زمان قرار گرفتن در فروشگاه متفاوت است. بازار فصلی میوه در زمان حاضر تا حد زیادی این تفاوت را روشن می‌کند. به سبب موقعیت فصلی، در حال حاضر محصولاتی چون پیاز، هندوانه، گوجه‌فرنگی و گوجه‌سبز بیشتر از طریق شرکت‌های تعاونی تولید می‌شوند. قیمت خرید پیاز از کشاورز،۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰تومان، قیمت خرید هندوانه ۱۰۰۰تا ۱۵۰۰ تومان، قیمت خرید گوجه‌فرنگی ۵۰۰۰ تومان و قیمت خرید گوجه‌سبز ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است. این در حالی است که پیاز با متوسط قیمت ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان، هندوانه با قیمت ۷۰۰۰تا ۸۰۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی با قیمت ۲۰ هزار تومان و گوجه‌سبز هم با متوسط قیمت حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. در نتیجه شکاف زیادی میان قیمت مزرعه تا خرده‌فروشی‌ها وجود دارد که بخشی از سود آن که می‌تواند تا ۵۰ درصد و بیشتر هم باشد به جیب واسطه یا همان دلال می‌رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها