کد خبر: 607706
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۲۱:۲۰:۱۶
| |

اعتراض یک روزنامه به «حرکت لاک‌پشتی» اجرای طرح نهضت ملی مسکن

روزنامه اطلاعات نوشت: دولت چگونه می تواند ظرف ۲ سال و نیم باقیمانده ازعمرمدیریتی خود ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد و تحویل متقاضیان بدهد؟ آیا زمان آن نرسیده تا در سیاست های کلان اقتصادی به نفع رشد سرمایه گذاری در ساخت مسکن بازنگری کنیم؟

اعتراض یک روزنامه به «حرکت لاک‌پشتی» اجرای طرح نهضت ملی مسکن
کد خبر: 607706
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۲۱:۲۰:۱۶

روزنامه اطلاعات در مطلبی از «حرکت لاک‌پشتی» اجرای طرح نهضت ملی مسکن انتقاد کرده و خواستار بازنگری در سیاست‌های کلان اقتصادی شده است.

به گزارش اطلاعات، حرکت لاک پشتی و کُند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تعویق وعده های دولت برای خانه دار کردن مردم، فرصت افزایش مجدد قیمت خرید و اجاره خانه را در اغلب نقاط کشور فراهم کرده، به گونه ای که طبق آمار رسمی، میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران از ۵۵ میلیون تومان فراتر رفته است و در سایر نقاط کشور هم نرخ تورم مسکن ماهانه حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

این روزنامه یادآور شده است: دولتی که هنوز در مجاب کردن دستگاه های تحت اختیار خود برای واگذاری اراضی مازاد به نهضت ملی مسکن مشکل دارد و در تکمیل طرح های مسکنی دولت های قبل به بن بست خورده و قادر به کنترل تورم تولید مصالح و رشد قیمت بازار مسکن نیست، چگونه می تواند ظرف ۲ سال و نیم باقیمانده ازعمرمدیریتی خود ۴ میلیون واحد مسکونی بسازد و تحویل متقاضیان بدهد؟ آیا زمان آن نرسیده تا در سیاست های کلان اقتصادی به نفع رشد سرمایه گذاری در ساخت مسکن بازنگری کنیم؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها