کد خبر: 607523
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۲:۲۰:۰۰
| |

کیهان معترض گرانی در بازار مسکن شد اما دولت روحانی را مقصر اعلام کرد!

روزنامه کیهان نوشت: متأسفانه وضعیت امروز حوزه مسکن مطلوب نیست.البته مشکلات مسکن حکایت دیروز و امروز نیست. دولت قبل، زمینه جهش‌های پیاپی قیمت مسکن و اجاره را فراهم نموده است.

کیهان معترض گرانی در بازار مسکن شد اما دولت روحانی را مقصر اعلام کرد!
کد خبر: 607523
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۲۲:۲۰:۰۰

آشفتگی بازار مسکن و اجاره‌بها صدای روزنامه کیهان را هم درآورد. با این حال این روزنامه مشکلات در این حوزه را نیز به گردن دولت حسن روحانی انداخت!

به گزارش ایسنا، متأسفانه وضعیت امروز حوزه مسکن مطلوب نیست. هم میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی و هم نرخ‌های اجاره‌بها، حکایت از روزهای دشواری برای مردم به‌ویژه طبقات متوسط و ضعیف دارد. البته مشکلات مسکن حکایت دیروز و امروز نیست. حجم عظیم نقدینگی تولید شده طی سال‌های گذشته در کنار عدم انجام تکالیف قانونی در حمایت از تولید انبوه مسکن به‌ویژه در دولت قبل، زمینه جهش‌های پیاپی قیمت مسکن و اجاره را فراهم نموده است. دولت اعتدال در چهار سال نخست خود، در حوزه مسکن بیشتر مشغول به تاختن علیه مسکن مهر بود و هیچ طرحی برای مسکن نداشت؛ درنتیجه حوزه مسکن عملاً بدون متولی بود تا جایی که مثلاً به روایت ایرنا، در شهر پرند بسیاری از واحدها تا حدود سه سال حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی هم نداشت!

این روزنامه در ادامه نوشت: تاکنون تحرکات خوبی در مجموع دولت به وجود آمده و شخص رئیس‌جمهور اصرار به پیگیری موضوع و تشکیل جلسات مربوطه دارد. با این وجود هنوز در برخی از بخش‌ها کار روی زمین مانده است. دولت باید همه هم‌وغم خود را اجرای هرچه دقیق‌تر و کم‌هزینه‌تر تولید مسکن قرار بدهد؛ اقدامی که هم امنیت روانی را به جامعه به ارمغان می‌آورد، هم به رونق تولید و اشتغال منجر می‌شود و هم آثار ضد تورمی به دنبال خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها