کد خبر: 607040
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۲۰:۵۷:۰۰
| |

وزیر کار:

یک میلیون و ۸۰ هزار نفر بیمه شده اجباری در کشور داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دشمن در حوزه اقتصادی تلاش داشت تا ما را زمین‌گیر کند، گفت: دشمنان انسان‌های خودفروخته را بزک کردند و برنامه ساختند، اما نهایتا می‌بینید که امروز حوزه اقتصاد در حال پیشرفت است.

یک میلیون و ۸۰ هزار نفر بیمه شده اجباری در کشور داریم
کد خبر: 607040
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۲۰:۵۷:۰۰

سیدصولت مرتضوی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان البرز با بیان اینکه طبق تاکید و تحقق بیانات مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید خواهد بود ، افزود: رشد تولید بدون شک تورم را کاهش می‌دهد و افزایش بهره وری در کنار رشد تولید، ستون فقرات کشور را مستحکم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: تلاش‌های دشمن نقشه بر آب می‌شود و پس از گذشت بیش از ۴۰ سال بنا به تعبیر مقام معظم رهبری مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران از ابعاد مختلف چه از حیث عمق استراتژیک و چه از حیث توانمندی‌های صنعتی افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه طی بررسی سطحی متوجه خواهیم شد که دولت امروز آمریکا از دولت قبلی ضعیف‌تر است و این روند سال‌هاست در آمریکا اتفاق افتاده است، اضافه کرد: جنگ نرم ما موفق شد تا جغرافیای سیاسی جهان تغییر پیدا کند.

مرتضوی با بیان اینکه موفقیت امروز به برکت خون شهدا و خدمات ارزنده مدیران جهادی است، اضافه کرد: جنگ ترکیبی دشمن و تمام تیرهایی که رها کردند به خودشان برگشت.

وی با اشاره به همکاری ایران و عربستان و دیگر کشورهای همسایه و توسعه یافته، اضافه کرد: تئوری ایران هراسی که از سوی استکبار شکل گرفته بود امروز به تئوری مودت تبدیل شده است.

تایید صحت و سقم آمار اشتغالزایی در البرز

مرتضوی با اشاره به حوزه اشتغال تصریح کرد: بیش از هدف‌گذاری ترسیم شده در البرز شغل ایجاد شده است، به فرض ضریب خطای پنج تا ۶ درصدی خواهیم دید که آمار نهایی مقبول و مطلوب است. این آمار به شیوه‌های مختلفی راستی آزمایی شده است و همگی آن بیانگر واقعیت آمار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هم در حوزه اشتغال باید حرف برای گفتن داشته باشیم و هم در حوزه مسکن و ازدواج، تصریح کرد: فقر باید به شکل کامل ریشه کن شود؛ باید جوری رفتار کنیم که آمار منفی وجود نداشته باشد.

وی البرز را پیشران در حوزه خدمات برشمرد و ادامه داد: طبق آماری که از سوی مدیران استانی ارائه شد، ۱.۸ محصول کشاورزی کشور در البرز رشد می‌کند و معتقدیم اگر به دانش بهره‌وری مسلط شویم راندمان در حوزه دامی و کشاورزی بیشتر خواهد شد.

مرتضوی با بیان این مطلب که رفع موانع تولید نیازمند رصد و پایش دقیق است، اضافه کرد: هدفگذاری برای سال جدید بیش از یک میلیون فرصت شغلی است که انتظار داریم البرز پیشران باشد.

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۸۰ هزار نفر بیمه شدگان اجباری در سطح کشور ، گفت: این آمار کافی نیست و حتی یک نفر بیکار در کشور برای ما نقطه آسیب است.

همکاری و تعامل وزارت کار و بهداشت

وی معدل پوشش بیمه تأمین اجتماعی در کشور را ۴۹ میلیون نفر برشمرد و اضافه کرد: البرز باید متناسب با نیاز استان و هدف‌گذاری کشوری اقدام کند؛ سعی داریم با وزارت بهداشت در این حوزه تفاهم نامه داشته باشیم تا از موازی کاری جلوگیری شود.

مرتضوی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از استاندار البرز، گفت: مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت و حکومت در استان، کاربلد است و با منطق و توان جهادی خود فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در دیدار قبلی متوجه کمبود هزار کلاس درس در البرز شدیم، اضافه کرد: امروز این کمبود با کمک خیرین و پیگیری‌های مستمر و جهادی استاندار البرز در حال مرتفع شدن است. در این میان موضوع قطار شهری، کمربندی نیز با پیگیری‌های استاندار البرز به نتیجه رسیده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد دیگر مدیران استانی، اضافه کرد: کسی حق ندارد بگوید خبر ندارم و پاسخی برای گفتن نداشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها