کد خبر: 606382
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

انتقاد یک روزنامه از سیاست‌های اقتصادی دولت: هر کس هر ایده‌ای به ذهنش می‌رسد برای عبور از بحران می‌دهد

روزنامه هم میهن نوشت: سیاست‌های اقتصادی دولت مبتنی بر هیچ پایه تحلیلی و برنامه‌ اقتصادی و توسعه نیست. به این نوع رفتارها اصطلاحا سیاست‌های اقتضایی می‌گویند. یعنی هر کس به دلایل و علل گوناگون ایده‌ای به ذهنش می‌رسد آن را برای عبور از بحران مطرح می‌کند.

انتقاد یک روزنامه از سیاست‌های اقتصادی دولت: هر کس هر ایده‌ای به ذهنش می‌رسد برای عبور از بحران می‌دهد
کد خبر: 606382
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن تاکید کرده که سیاست‌های اقتصادی دولت پایه تحلیلی و اقتصادی ندارد و هر کس هر ایده‌ای به ذهنش می‌رسد آن را برای عبور از بحران می‌دهد.

به گزارش هم میهن، سیاست‌های اقتصادی دولت مبتنی بر هیچ پایه تحلیلی و برنامه‌ اقتصادی و توسعه نیست. به این نوع رفتارها اصطلاحا سیاست‌های اقتضایی می‌گویند. یعنی هر کس به دلایل و علل گوناگون ایده‌ای به ذهنش می‌رسد آن را برای عبور از بحران مطرح می‌کند و چون این ایده مبتنی بر پایه تحلیلی و نظری قوی نیست، از سوی دیگران رد و حتی مورد تمسخر قرار می‌گیرد. همچنین چون این ایده‌ها معطوف به تامین منافع عده‌ای است، موجب مخالفت عده‌ای دیگر می‌شود و هر روز که یک گروه قدرتمندتر باشند، نظرشان غالب می‌شود. چه‌بسا نظر اولیه که شکست خورد، دومی وارد عرصه می‌شود و به همین ترتیب هر روز و هر هفته یک برنامه روی میز است.

این روزنامه تاکید کرده است: مجموع می‌توان گفت که دولت فاقد رویکرد و برنامه‌ای است و تا این مشکل حل نشود، هیچ سیاستی موثر نخواهد بود و سیاست‌ها اقتضایی است و به نظر می‌رسد که مشکل مزبور نیز حل‌شدنی نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها