کد خبر: 601499
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۴:۲۶:۵۶
| |

حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق:

عراق ۱۸ میلیارد دلار به ایران بدهی دارد

به گفته دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، در سفری که وزیر خارجه عراق به واشنگتن داشت، آمریکا معافیت مجدد اعطا کرده و اجازه داده که ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی برق عراق به ایران پرداخت شود.

عراق  ۱۸ میلیارد دلار به ایران بدهی دارد
کد خبر: 601499
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ ۱۴:۲۶:۵۶

حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: سه هفته قبل «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در بازدید از آمریکا مذاکره‌ای داشت مبنی بر اینکه منابع مالی عراق که روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار است را آزاد کند.

به گزارش ایرنا، حسینی گفت: در آن زمان درباره بدهی‌های عراق به ایران نیز صحبت کرد تا این کشور بتواند معافیت خرید برق و گاز از ایران را تمدید کند. در پایان آن سفر اعلام شد که آمریکا به عراق معافیت مجدد اعطا کرده و اجازه داده ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی برق به ایران پرداخت شود.

حسینی افزود: مسئله عجیبی که اعلام شد این بود که وزیر خارجه عراق گفت حدود ۱۷ ، ۱۸ میلیارد دلار به ایران بدهی داریم. نمی‌دانم این به سبب چانه‌زنی بوده یا واقعیت زیرا مدتی قبل رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد طلب ایران از عراق ۱۰ میلیارد دلار است. اینکه این پول چطور پرداخت شده یا در آینده پرداخت خواهد شد را اطلاع ندارم و بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها