کد خبر: 600748
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۷:۲۳:۲۹
| |

در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۲ در صحن مجلس صورت گرفت:

مخالفت مجلس با پلکانی شدن افزایش حقوق در سال 1402

در جریان بررسی جزئی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای مربوط به میزان افزایش حقوق در سال آینده، نمایندگان با پیشنهادی مبنی بر اینکه میزان ۲۰ درصدی افزایش حقوق به صورت پلکانی اعمال شود، مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با پلکانی شدن افزایش حقوق در سال 1402
کد خبر: 600748
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۴ ۱۷:۲۳:۲۹

نمایندگان مجلس با پیشنهاد پلکانی‌شدن افزایش حقوق در سال آینده مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، در جریان بررسی جزئی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ در بخش هزینه‌ای مربوط به میزان افزایش حقوق در سال آینده، مالک شریعتی نماینده تهران پیشنهادی مبنی بر اینکه میزان ۲۰ درصدی افزایش حقوق به صورت پلکانی اعمال شود، مطرح کرد که با مخالفت نمایندگان روبرو شد.

شریعتی در توضیح ‍پیشنهاد خود گفت: اگر قرار باشد افزایش حقوق به صورت پلکانی اعمال نشود به نفع طبقات پایین نخواهد بود. در حال حاضر طبق گزارش تلفیق میزان افزایش حقوق برای همه به میزان ۲۰ درصد اعمال می‌شود و عبارت «به طور متوسط» حذف شده است. این بدان معناست که کسی که ۴۰ میلیون حقوق می‌گیرد افزایش حقوق ۸ میلیونی و کسی که ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد افزایش حقوق دو میلیونی خواهد داشت موضوعی که به نفع حقوق بگیران پایین نیست.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر به عنوان مخالف گفت: اگر قرار باشد افزایش پلکانی اعمال شود بدان معناست که ما تفاوتی بین بی عدالتی و تبعیض گذاشته‌ایم این یعنی فرقی نمی‌کند بین کسی که سابقه ۲۰ ساله دارد با کسی که تازه استخدام شده است. وی ادامه داد: طبیعتا باید تفاوتی بین افراد با تجربه و کم سابقه وجود داشته باشد.

در نهایت نمایندگان مجلس با ۴۸ رای موافق ۱۵۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها