کوهساری، عضو کمیسیون تلفیق:

افزایش حقوق‌های سال آینده پلکانی نیست؛ همه فقط 20 درصد

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال آینده پلکانی نیست و به حقوق همه افراد ۲۰ درصد اضافه خواهد شد.

افزایش حقوق‌های سال آینده پلکانی نیست؛ همه فقط 20 درصد
کد خبر: 598898
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ۰۷:۲۹:۳۷

غلامعلی کوهساری، عضو کمیسیون تلفیق درباره مهم ترین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: حذف بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق بودجه است؛ با این بند از لایحه بودجه، قیمت کود، بذر و نهاده های کشاورزی در سال آینده چند برابر می شد ولی با بررسی هایی که کمیسیون تلفیق انجام داد و مشورتی که با کارشناسان در این حوزه داشت، با این مصوبه کمیسیون تلفیق جلوی این کار گرفته شد.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی کوهساری را در ادامه می خوانید:

  • یکی دیگر از مصوبات مهم کمیسیون تلفیق به قیر رایگان باز می گردد. تحویل قیر رایگان به دستگاه های مربوطه موضوع مهمی است. دقیقا مصوبه سال گذشته کمیسیون با همان قیمت در خصوص قیر در بودجه ۱۴۰۲ تکرار شده است.
  • یکی دیگر از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق علاوه بر واردات خودرو این است که به وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل جاده ای اجازه دادیم که ماشین آلات زیر پنج سال ساخت را وارد کند بدون پرداخت عوارض گمرکی. این مصوبه باتوجه به مشکلاتی که در حوزه راهداری داریم در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.
  • در خصوص حقوق کارکنان دولت حداقل حقوق ۷ میلیون و ۹۲۰ هزارتومان در نظر گرفته شد اما دولت افزایش حقوق را به صورت پلکانی پیش بینی کرده بود یعنی افرادی که سابقه کم تری دارند افزایش حقوق بیشتری داشتند و افرادی که سابقه بیشتری داشتند افزایش حقوق آنها کم تر بود با این روند افراد با سابقه کم تر مورد توجه قرار می گرفتند. این سبب می شدد انگیزه از افراد با سابقه گرفته شود به همین دلیل کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سال آینده را ۲۰ درصد برای همه در نظر گرفت و دیگر پلکانی نیست.
  • در خصوص بازنشستگان نیز اینگونه است. اگرچه ما معتقد هستیم که افزایش ۲۰ درصدی حقوق پاسخگوی نیاز کارمندان و بازنشستگان نیست اما افزایش حقوق نیز یک‌سری تبعات اقتصادی دیگر برجای می گذارد که مجدد آثار آن به مردم باز می گردد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها