کد خبر: 592797
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۰:۵۱:۵۸
| |

دلخوش در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲:

افزایش 20 درصدی حقوق‌ها با تورم 40 درصدی غیرمنصفانه است

دلخوش افزود: همچنین حقوق 7 میلیون تومانی با تورم فعلی به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای مردم نبوده و این موضوعات از مسائل مهمی است که باید دقت لازم درباره آن لحاظ شود.

افزایش 20 درصدی حقوق‌ها با تورم 40 درصدی غیرمنصفانه است
کد خبر: 592797
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۰:۵۱:۵۸

کاظم دلخوش اباتری در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال 1402 کل کشور در مخالفت با کلیات این لایحه با بیان اینکه قیمت فروش نفت در بودجه بشکه ای 85 دلار دیده شده بیان کرد: این در حالی است که نفت در شرایط فعلی 68 دلار به فروش می‌رسد؛ این جای سوال دارد که اگر قیمت نفت پایین بیاید، کسری بودجه چگونه باید جبران شود. بنابراین باید مشخص شود چرا این مسأله واقعی دیده نشده است.

به گزارش خانه‌ملت، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: قیمت نفت را بالا بردیم بدون اینکه از آینده آن خبر داشته باشیم.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس یازدهم تأکید کرد: همچنین نرخ ارز در بودجه 23 هزار تومان ذکر شده در حالی که امروز ارز بالای 40 هزار تومان است. ما به التفاوت نرخ ارز در بازار واقعی که فعلا وجود دارد با 23 هزار تومان درج شده در لایحه، ارز ترجیحی می‌شود که آقایان به آن اشکال وارد می‌کردند.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه سال آتی گفت: درآمدهای مالیاتی رشد 47 درصدی در بودجه داشته است که باید گفت تأمین این مسأله غیرممکن بوده و ما نمی توانیم همیشه دست در جیب مردم کرده و از کیسه آنها برداریم.

وی تأکید کرد: همچنین افزایش 40 درصدی تورم با افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد همخوانی نداشته و غیرمنصفانه است و مشکلات کارکنان دولت را حل نخواهد کرد. همچنین بازنشستگان به هیچ عنوان در شورای عالی کار نماینده ندارند.

دلخوش افزود: همچنین حقوق 7 میلیون تومانی با تورم فعلی به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای مردم نبوده و این موضوعات از مسائل مهمی است که باید دقت لازم درباره آن لحاظ شود. همچنین مسئولان گفته‌اند مالیات تولیدکنندگان 2 درصد کاهش یافته که این جای سوال دارد که آیا زمینه لازم برای اینکه سایر هزینه‌های تولیدکنندگان کاهش یابد فراهم شده یا خیر.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها