کد خبر: 600545
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۶:۱۴:۲۰
| |

مجلس مصوب کرد:

ماشین‌های بالای 3 میلیارد تومان باید مالیات بدهند

با تصویب مجلس شورای اسلامی انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی میلیارد ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) می‌گردند.

ماشین‌های بالای 3 میلیارد تومان باید مالیات بدهند
کد خبر: 600545
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۶:۱۴:۲۰

مجلس طرحی تصویب کرده‌ که براساس آن تمامی خودروهای بالای سه میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

به گزارش فارس،  کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن‌ماه هر سال پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به‌موجب این بند برای آنها مالیات وضع گردیده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال شامل مالیات بر دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

همچنین نمایندگان با پیشنهاد محمد مهدی مفتح مبنی بر حذف جز ۲ این بند موافقت کردند. بر اسای این بند که حذف شد؛ به دولت اجازه داده می‌شود بر اساس پیشنهاد سازمان ‌برنامه و بودجه کشور و متناسب با شرایط اقتصادی کشور، هر سه سال یک‌بار نسبت به کاهش یا افزایش قیمت پایه تعیین شده فوق‌الذکر اقدام و مراتب را ابلاغ نماید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • یک ایرانی ارسالی در
    شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

    انواع روشهای دزدی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها