کد خبر: 535635
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۲۱:۰۸:۳۴
| |

اختصاص درآمد واردات خودرو برای بیمه عشایر/ کاهش سود تسهیلات مسکن جوانان از محل مالیات سیگار

کمیسیون تلفیق بودجه با تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای واردات خودرو برای بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از عشایر بدون بیمه باقیمانده موافقت کرد تا تمامی این افراد دارای بیمه شوند.

اختصاص درآمد واردات خودرو برای بیمه عشایر/ کاهش سود تسهیلات مسکن جوانان از محل مالیات سیگار
کد خبر: 535635
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۲۱:۰۸:۳۴

در نشست امروز(سه شنبه) عصر کمیسیون تلفیق بودجه در بررسی تبصره ۶ لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان با تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای واردات خودرو برای بیمه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از عشایر بدون بیمه باقیمانده موافقت کردند تا تمامی این افراد دارای بیمه شوند. 

​به گزارش فارس، همچنین نمایندگان از محل اخذ عوارض از عرضه‌کنندگان انواع بازی های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن های همراه و کنسول مبلغ ۱۰ درصد برای تولید بازی‌های رایانه‌ای به سازمان بسیج اختصاص دادند. 

کمیسیون تلفیق بودجه همچنین ۵ هزار میلیارد ریال از محل واردات خودرو را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در راستای توسعه و نگهداری و به روز رسانی سامانه قرارداد الکترونیک وکالت اختصاص داد. 

به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای ایجاد شده در بحث عوارض سیگار به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت تا در تامین گشت‌های انتظامی و تجهیزات ایستگاه‌های ایست و بازرسی اولویت‌دار به مصرف برسد.

همچنین با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در راستای عدالت اجتماعی و تامین نیازهای ضروری و اشتغال محرومان، یک درصد از محل درآمدهای حاصل از عوارض خودرو و فروش سیگار را به شکل مساوی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص دادند. 

نمایندگان با الحاق یک بند به تبصره ۶ لایحه بودجه سال آینده موافقت کردند که به موجب آن مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر مصرف سیگار بابت کاهش سود تسهیلات مسکن (خرید و ساخت) جوانان به صندوق ملی مسکن واریز می‌شود. همچنین مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان نیز صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی با الویت شهرستان‌ها و روستاهای کم برخوردار خواهد شد. 

مبلغ یک هزار میلیارد تومان جهت اجرای قانون تولید دانش بنیان به معاونت علمی و مبلغ یک هزار میلیارد تومان جهت ساخت خوابگاه به خصوص خوابگاه متاهلی در اختیار وزارت علوم قرار خواهد گرفت و مبلغ یک هزار میلیارد تومان نیز جهت اتمام سالن های نیمه تمام ورزشی و فرهنگی بسیج در نظر گرفته خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها