مهدی ضیغمی مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت:

یک ریال از پرداخت‌های واردات خودرو به حساب دولت واریز نمی‌شود

به گفته مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون ۵١ هزار متقاضی در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند و تا ساعت ١٨ فردا ادامه خواهد داشت.

یک ریال از پرداخت‌های واردات خودرو به حساب دولت واریز نمی‌شود
کد خبر: 600036
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۵:۰۲:۱۴

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت درباره جزییات طرح واردات خودرو را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی ضیغمی با موضوع بحث‌های پیرامون طرح واردات خودرو که در محل وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: تا شب گذشته ۵١ هزار ثبت‌نام انجام شده است که البته به معنای ثبت‌نام‌ قطعی نیست و پس از اتمام مهلت ثبت‌نام که ساعت ١٨ فردا (پنجشنبه ١١ اسفند ماه) در نظر گرفته شده و تا این لحظه تصمیمی برای تمدید آن گرفته نشده است، بررسی‌ شرایط افراد ثبت‌نام‌ کننده انجام می‌شود و ثبت‌نام شده‌های قطعی برای ادامه فرآیند ثبت‌نام اعلام خواهند شد.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر قرعه‌کشی از افراد ثبت‌نام‌ کرده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تصریح کرد: قرعه‌کشی به معنای قرعه‌کشی‌هایی که تاکنون برای خودروهای داخلی انجام شده، نیست. حدوداً دو تا سه روز زمان لازم است تا بررسی‌ها انجام شود که افراد ثبت‌نام‌ کننده حائز همه شرایط ثبت‌نام باشند. فرآیند قرعه‌کشی هم یک روز انجام خواهد شد. 

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت ضمن تاکید بر اینکه ریالی از این ۵۰۰ میلیون تومان توسط دولت و به حساب دولت واریز نخواهد شد، گفت:  وجهی توسط دولت دریافت نمی‌شود و عملا این ۵۰۰ میلیون تومان مطابق اعلام شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل ۵۰ درصد هزینه خودروی ثبت‌نامی است که میانگین و متوسط رو به پایین قیمت خودروها است. 

ضیغمی تصریح‌ کرد: حداقل قیمت علی‌الحساب اولیه که مشتری بایستی پرداخت کند، مشخص خواهد شد. تاکید می‌شود که مبلغ خودرو که واردکننده بابت واردات پرداخته است، ارز آن تعیین شده و قیمت آن مشخص است و بر این اساس با نوسان نرخ ارز قیمت خودرو تغییر نمی‌کند. نرخ ارز نیز در واردات خودرو، نرخ تالار مبادله ارز و طلا (تالار دوم) است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت خاطرنشان کرد: بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی در تخصیص منابع ارز که هیچ فشاری هم به منابع ارزی کشور وارد نخواهد کرد، داشته است و از ارزهای خارج از کشور که رفع تعهد شده‌اند استفاده شده و می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. 

این مسئول وزارت صمت تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، یک ریال هم از پول مردم برای واردات خودرو در این مرحله استفاده نمی‌شود و تمام هزینه‌های واردات را واردکننده از حساب خود که ارز آن را تامین کرده است، پرداخت می‌کنند؛ بر این اساس افراد پس از عقد قرارداد، بخشی از پولی را می‌دهند که قبلا کاملا پرداخت شده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها