کد خبر: 599964
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۲۱:۱۰:۳۸
| |

روزنامه دنیای اقتصاد خبر داد:

حذف رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» بازار خودرو

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: گویا تلاش خودروسازان برای لغو عرضه ۷۰درصد از ظرفیت فروششان در قالب طرح‌های تکلیفی مجلس شورای اسلامی، جواب داده، چه آنکه در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی صحبت از عرضه تمام خودروهای تولید داخل در بستر بورس کالا به میان آمده است.

حذف رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» بازار خودرو
کد خبر: 599964
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۲۱:۱۰:۳۸

روزنامه دنیای اقتصاد از لغو عرضه ۷۰ درصد از ظرفیت فروش خودروسازان به مادران و خودروهای فرسوده خبر داده است. این روزنامه این اتفاق را مثبت ارزیابی کرده اما در همین حال تاکید کرده که الزاما قیمت خودرو در بازار کاهش نمی‌یابد اما سرعت رشد کم خواهد شد!

به گزارش دنیای اقتصاد، گویا تلاش خودروسازان برای لغو عرضه ۷۰درصد از ظرفیت فروششان در قالب طرح‌های تکلیفی مجلس شورای اسلامی، جواب داده، چه آنکه در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی صحبت از عرضه تمام خودروهای تولید داخل در بستر بورس کالا به میان آمده است.

این روزنامه سپس تحلیل کرده است: این اتفاق می‌تواند نقدینگی هنگفتی را نصیب خودروسازان کند، زیرا خودروها معمولا با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ پایه در بورس کالا عرضه می‌شوند و با توجه به اینکه همه پول حاصل از آن به حساب خودروسازان خواهد رفت، آنها ضمن خروج کامل از زیاندهی جاری، امکان جبران تدریجی زیان انباشته‌شان را هم خواهند داشت. به اعتقاد کارشناسان، یکی از دلایلی که عرضه خودرو در بورس کالا نتوانست چندان به تنظیم بازار خودرو کمک کند، همین قید ۷۰درصدی بود. آنها می‌گویند حالا که قرار است همه خودروها در بورس کالا عرضه شوند، اثرگذاری این فرآیند بر بازار افزایش خواهد یافت. این البته الزاما به معنی کاهش قیمت خودرو در بازار نیست، اما می‌تواند سرعت رشد را پایین بیاورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها