کد خبر: 599163
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۲۰:۵۱:۰۰
| |

روزنامه فرهیختگان:

ریسک‌های سیاسی- امنیتی اخیر نرخ‌های فعلی دلار را رقم زد

روزنامه فرهیختگان نوشت: دومین اصلاح سیاست‌های ارزی دولت پس از چند روز در بازار جواب نداده است و دولت باید ایده ارزی را ترمیم کند.

ریسک‌های سیاسی- امنیتی اخیر نرخ‌های فعلی دلار را رقم زد
کد خبر: 599163
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۶ ۲۰:۵۱:۰۰

روزنامه اصولگرای فرهیختگان دومین بسته ارزی دولت را شکست‌خورده خوانده و خواستار اصلاح و ترمیم آن شده است.

به گزارش فرهیختگان، گرچه دولت می‌گوید به‌جز بازار نیمایی و مرکز مبادله ارزی، بازار دیگری را به‌رسمیت نمی‌شناسد، اما آنچه حالا در سطح جامعه از آن بحث می‌شود، نرخ‌های عجیب‌وغریبی است که از کانال‌های تلگرامی بیرون می‌آید. برخی کارشناسان می‌گویند با حجم انبوه تقاضاهای سرمایه‌گذاری و سفته‌بازانه و همچنین یک تقاضای 15 تا 20 میلیارد دلاری- که برای قاچاق کالا وجود دارد- بی‌توجهی به اتفاقات این بازار بزرگ، موفقیت دولت را در کنترل بازار ارز کاهش خواهد داد. نگاهی به اظهارات دولتمردان از رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد گرفته تا معاون اول رئیس‌جمهور نشان می‌دهد آنان مدام می‌گویند ارز کافی برای نیازهای ارزی کشور وجود دارد و آنچه بازار ارز را به‌هم‌ریخته، القای انتظارات تورمی است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: البته طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی، در نیمه‌نخست سال‌جاری دولت بیش از 29 میلیارد دلار نفت و گاز فروخته که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته رشد نزدیک به 60 درصدی داشته و نسبت به سال 1399 نیز 3.5 برابر رشد داشته است. اما در سمت دیگر، کارشناسان و فعالان اقتصادی می‌گویند برخی تغییر و تحولات در شاخص‌های اقتصاد کلان و برخی اشتباهات دولت به‌همراه ریسک‌های سیاسی- امنیتی اخیر (اغتشاشات اخیر)، نرخ‌های فعلی دلار را رقم زده است.

این روزنامه اصولگرا سپس اذعان کرده که دومین اصلاح سیاست‌های ارزی دولت پس از چند روز در بازار جواب نداده است و تاکید کرده که دولت باید ایده ارزی را ترمیم کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها