کد خبر: 597701
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۴:۰۲:۱۸
| |

تاخیر پروازی ایرلان‌های داخلی در دیماه ۶۷ درصد افزایش یافته

مطابق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاخیر پروازی ایرلان‌های داخلی در دیماه ۶۷ درصد افزایش یافته و آتاایر نیز رکود تاخیرات پروازی را شکسته است.

تاخیر پروازی ایرلان‌های داخلی در دیماه ۶۷ درصد افزایش یافته
کد خبر: 597701
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۴:۰۲:۱۸

بر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی دیماه امسال ۲۰ ایرلاین داخلی ۱۳ هزار و ۸۵۶ پرواز را انجام داده‌اند که از این تعداد ۶۳۹۷ پرواز تاخیر ۳۰ دقیقه و بیشتر داشته‌اند.

به گزارش تسنیم، در بین ایرلاین‌ها هواپیمایی آتا با ۷۱ درصد در صدر بیشترین تاخیرات پروازی دیماه ۱۴۰۱ قرار گرفته است. این شرکت در ماه گذشته ۱۲۰۶ پرواز را انجام داد که از این تعداد ۸۵۳ پرواز تاخیردار بوده است. متوسط زمان تاخیر پرواز‌های تاخیردار آتا‌ایر ۱۳۰ دقیقه بوده است.

هواپیمایی چابهار، تابان، کارون، سا‌ها و ایرتور نیز به ترتیب با ۶۲ درصد، ۶۱، ۵۹، ۵۴ و ۵۳ درصد در رده‌های بعدی بیشترین تاخیرات پروازی قرار دارند. هواپیمایی کارون در دیماه ۹۵۹ پرواز را انجام داد که از این تعداد ۵۶۶ پرواز با مجموع تاخیر ۷۵ هزار و ۱۴۹ دقیقه انجام شده است. میانگین تاخیر پرواز‌های تاخیردار این شرکت با ۱۳۳ دقیقه بیشتر از سایر ایرلاین‌ها بوده است.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در ماه مورد اشاره ۸۹۸ پرواز با مجموع تاخیر ۵۸ هزار و ۶۵ دقیقه انجام داده است. دو شرکت آسمان و ایرتور نیز تاخیر پروازی ۴۸ هزار و ۸۵۲ دقیقه و ۴۵ هزار و ۷۱ دقیقه را در پرواز‌های تاخیردار خود ثبت کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، در مجموع طی دیماه امسال میزان تاخیر پرواز‌های خروجی تاخیردار ۳۰ دقیقه و بیشتر ۶۳۷ هزار و ۵۷۰ دقیقه و میانگین تاخیر پرواز‌ها برای ۲۰ ایرلاین ۱۰۰ دقیقه بوده است.

در آذرماه امسال میانگین تاخیر پرواز‌ها ۸۱ دقیقه و میزان تاخیر پرواز‌های خروجی نیز ۳۸۱ هزار و ۲۶۰ دقیقه بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها