کد خبر: 595509
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۹:۴۵:۲۱
| |

اعتراض شدید روزنامه دولت:

دستورالعمل جدید شورای رقابت برای بازار خودرو؛ به نفع دلالان و علیه سهامداران

روزنامه ایران نوشت: ابلاغیه جدید شورای رقابت اوضاع بازار خودرو را ‌نابسامان‌تر می‌کند.

دستورالعمل جدید شورای رقابت برای بازار خودرو؛ به نفع دلالان و علیه سهامداران
کد خبر: 595509
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۹:۴۵:۲۱

روزنامه دولتی ایران به شدت از دستورالعمل جدید شورای رقابت برای بازار خودرو انتقاد کرده و آن را به نفع دلالان و «علیه سهامداران» دانسته است.

به گزارش ایران، با انتشار برنامه شورای رقابت برای عرضه خودرو‌های تولیدی و مونتاژی و تأکید بر این موضوع که عرضه‌کنندگان خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، نسبت به ثبت‌نام و فروش خودرو اقدام می‌کنند و حق پیش‌فروش خودروهایی را که قیمت آن تعیین نشده نخواهند داشت و همچنین سیاست‌های این شورا برای توقف عرضه خودرو در بورس کالا، بازار سرمایه نیز با انتظارات منفی روبه‌رو شد و یکسره به رنگ قرمز درآمد. موضع‌گیری شورای رقابت در مورد سیاست موفق عرضه خودرو در بورس کالا در حالی است که طی چند ماه اخیر با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا، ضمن خروج خودروسازان از زیان، حباب قیمت‌ها در بازار آزاد هم کاهشی شده بود.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: با این حال، مداخله شورای رقابت در پیشبرد سیاست‌های برنامه‌ریزی شده از طرف وزارت اقتصاد، وزارت صمت، شورای عالی بورس، کمیسیون‌های اقتصاد و صنایع و معادن مجلس و بورس کالا، منجر به معکوس شدن روند بازار خودرو و متعاقباً نزول بازار سرمایه شده است.

روزنامه دولتی ایران در گزارش دیگری ابلاغیه جدید شورای رقابت را باعث نابسامان‌تر اوضاع بازار خودرو و آن را «دستورالعملی به نفع دلالان» دانسته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها