کد خبر: 595504
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۵:۱۵:۳۳
| |

اعتراض یک روزنامه به دستورالعمل جدید شورای رقابت؛ انحصار در بازار خودرو را تحکیم می‌کند

روزنامه تعادل نوشت: در جدیدترین دستورالعمل جدید شورای رقابت، هیچ نامی از بورس نیست و تنها نام قرعه‌کشی به چشم می‌خورد. ماهیت شورای رقابت حذف انحصار است و اکنون با ایجاد دستور العمل انحصار را تحکیم می‌کند.

اعتراض یک روزنامه به دستورالعمل جدید شورای رقابت؛ انحصار در بازار خودرو را تحکیم می‌کند
کد خبر: 595504
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۵:۱۵:۳۳

روزنامه تعادل دستورالعمل جدید شورای رقابت را نقد کرده و آن را موجب تحکیم انحصار در بازار خودرو دانسته است. 

به گزارش تعادل، بالاخره جلسه شورای رقابت روز گذشته به پایان رسید و خروجی این جلسه نشان می‌دهد که شورای رقابت عرضه خودرو در بورس کالا را از لیست خود حذف کرده است. در جدیدترین دستورالعمل جدید شورای رقابت، هیچ نامی از بورس نیست و تنها نام قرعه‌کشی به چشم می‌خورد. البته این درحالی است که برخی از منابع نزدیک به شورای رقابت می‌گفتند که عرضه خودرو در بورس کالا با تبصره‌های خاص ادامه خواهد داشت. در این دستور العمل آمده است بازار تمامی خودروهای سواری، خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی، انحصاری تشخیص داده شده است و از این پس مشمول این دستورالعمل هستند. این در حالی که ماهیت شورای رقابت حذف انحصار است و اکنون با ایجاد دستور العمل انحصار را تحکیم می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: عرضه خودرو در بورس کالا سودی به دولت نرساند و تنها کارخانجات و مردم سود کردند. البته مساله اصلی اینجاست که با عرضه خودرو در بورس کالا دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شد و میانگین قیمت خودروها نیز در حال کاهش است. بازارخودرو از مهم‌ترین بازارهای مالی است و تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد و اگر بازار خودرو به تعادل برسد اقتصاد نیز کمی متعادل می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها