کد خبر: 591720
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۱۶:۵۴:۳۹
| |

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ خبر داد:

تعیین قیمت نفت در بودجه سال آینده با مبلغ 85 دلار

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 گفت: وزارت نفت هم صادرات روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت را با قیمت هر بشکه 85 دلار در بودجه سال 1402 پیش‌بینی کرده است.

تعیین قیمت نفت در بودجه سال آینده با مبلغ 85 دلار
کد خبر: 591720
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۱۶:۵۴:۳۹

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به جزئیاتی از چهارمین جلسه بررسی لایحه بودجه 1402 کشور که عصر امروز (یکشنبه 25 دی)، اظهار کرد: در ابتدای جلسه رئیس کل گمرک درباره درآمدهای پیش‌بینی شده گمرکی در بودجه 1402 را توضیح داد که بر این اساس،‌ برای سال آینده 126 هزار میلیارد تومان که 31 همت آن از محل درآمد واردات خودرو به میزان 2 میلیارد دلار است، پیش‌بینی شده است. 

​به گزارش فارس، وی تصریح کرد: محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه درباره نرخ تورم توضیحاتی داد؛ آقای فرزین همچنین درباره افزایش و رشد پایه پولی و رشد نقدینگی و همچنین مدیریت نقدینگی توضیحاتی ارائه کرد و در آخر نیز به تسهیلات پرداختی تبصره‌های 16 و 18 بودجه 1401 و آن مواردی که نیاز است در بودجه 1402 دیده شود، اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 افزود: تسهیلاتی که در حوزه‌های مختلف مثل توسعه، سرمایه در گردش، قرض‌الحسنه، ودیعه مسکن و فرزندآوری و تحولات نرخ ارز و سکه و طلا و نرخ تورم و تثبیت قیمت‌ها و مواردی که به ثبات اقتصادی می‌انجامد، از دیگر مباحث بود که رئیس کل بانک مرکزی به آن اشاره و در مورد آن‌ها بحث شد.

زارع در ادامه گفت: مجموعه سیاست‌هایی که رویکرد تثبیت اقتصادی دارد مثل اصلاح نظام بانکی، سیاست‌های پولی و مالی نیز از موضوعات بود که آقای فرزین به آن اشاره کردند. 

وی همچنین افزود: وزارت نفت هم صادرات روزانه 1.4 میلیون بشکه نفت را با قیمت هر بشکه 85 دلار در بودجه سال 1402 پیش‌بینی کرده است، همچنین موضوع تبصره 14 که به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص دارد، در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 در پایان، اضافه کرد: در شیفت سوم جلسات، امشب میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها