کد خبر: 590415
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۳۰:۵۰
| |

راهکار نماینده مجلس برای تاخیر دولت در ارائه برنامه هفتم توسعه: فعلا همان برنامه ششم تمدید شود!

محمدمهدی مفتح تاکید کرد: شکل مطلوب آن است که برنامه ششم توسعه با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمدید شود و سال بعد لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی رسیدگی شود.

راهکار نماینده مجلس برای تاخیر دولت در ارائه برنامه هفتم توسعه: فعلا همان برنامه ششم تمدید شود!
کد خبر: 590415
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۱:۳۰:۵۰

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه برنامه پنج‌ساله توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه بهتر است لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تا پایان سال بررسی و تصویب کنیم و سال بعد برنامه هفتم توسعه در مجلس رسیدگی شود، گفت: هنوز هیچ بحثی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نشده است که قرار است ابتدا بودجه ۱۴۰۲ یا برنامه هفتم توسعه در مجلس رسیدگی شود.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه هنوز متن یا لایحه‌ای درباره بودجه ۱۴۰۲ به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه نشده است، گفت: لایحه بودجه سال آینده هنوز به صورت رسمی به مجلس ارائه نشده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: نظر بنده آن است که بررسی و تصویب بودجه به صورت چنددوازدهم شکل مطلوبی نیست و بهتر است بودجه سال ۱۴۰۲ به صورت کامل در مجلس بررسی و تصویب شود.

نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهتر است لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تا پایان سال بررسی و تصویب کنیم و سال بعد برنامه هفتم توسعه در مجلس بررسی و تصویب شود.

مفتح تاکید کرد: شکل مطلوب آن است که برنامه ششم توسعه با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمدید شود و سال بعد لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی رسیدگی شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، دولت موظف بود که تا نیمه آذر ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را تقدیم مجلس کند. اما با توجه به پایان زمان اجرای برنامه ششم توسعه، لازم است تا برنامه هفتم توسعه نیز به مجلس ارائه شود. لازمه‌ی بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه و پس از آن در صحن مجلس، ارائه، بررسی و تصویب برنامه هفتم است تا احکام بودجه منطبق بر برنامه هفتم توسعه باشد. اما دولت تاکنون نه تنها برنامه هفتم توسعه را راهی مجلس نکرده، بلکه ۲ ماه و نیم مانده به پایان سال، بودجه ۱۴۰۲ هنوز در مجلس اعلام وصول هم نشده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها