اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سرانجام رئیسی با تاخیر 35 روزه، بودجه 1402 را تقدیم مجلس می‌کند

طبق قانون دولت باید تا 15 آذر ماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند که با گذشت 35 روز از پایان مهلت ارائه بودجه، دولت تازه قرار است 21 دی ماه به صورت رسمی بودجه را تقدیم مجلس کند.

سرانجام رئیسی با تاخیر 35 روزه، بودجه 1402 را تقدیم مجلس می‌کند
کد خبر: 590988
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۲۰:۲۰:۰۰

پس از گذشت 35 روز از مهلت قانونی دولت برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس، سرانجام لایحه بودجه 1402 فردا رسما تقدیم مجلس خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که رئیس‌جمهوری فردا چهارشنبه لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به مجلس تقدیم خواهد کرد.

سیدنظام موسوی گفت که فردا رئیس‌جمهوری برای تقدیم بودجه ۱۴۰۲ به مجلس می‌آید و لایحه بودجه را تقدیم مجلس می‌کند. وی افزود: قرار است ضمن ارائه لایحه بودجه، درخواست تمدید برنامه ششم به مجلس داده شود.

دو هفته پیش بود که نظام‌الدین موسوی تایید کرده بود که لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه شده است: «رئیس‌جمهوری طی نامه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.»

او تاکید کرده بود که «بر اساس آنچه قبلاً رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است، مجلس تا زمانی که تکلیف برنامه ۵ ساله هفتم توسعه مشخص نشود، لایحه بودجه سال آینده را اعلام وصول و بررسی نمی‌کند.»

به گزارش اعتمادآنلاین، طبق آنچه در قانون آمده لایحه بودجه باید مطابق با برنامه‌های ۵ ساله توسعه تدوین و تصویب شود. اما دولت تاکنون برنامه هفتم توسعه را ارائه نکرده است و بناست درخواست تمدید برنامه ششم توسعه را ارائه کند. از سوی دیگر طبق قانون دولت باید تا 15 آذر ماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند که با گذشت 35 روز از پایان مهلت ارائه بودجه، دولت تازه قرار است 21 دی ماه به صورت رسمی بودجه را تقدیم مجلس کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱

    ما اجازه تمدید برنامه ششم را نداریم
    شاشیدن بهش

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها