کد خبر: 591680
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۱۲:۲۹:۲۱
| |

جواد اوجی، وزیر نفت:

دستور رئیس‌جمهور برای تعطیلی تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد

وزیر نفت گفت: دستور رئیس‌جمهور برای تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات شهر تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف صورت گرفت.

 دستور رئیس‌جمهور برای تعطیلی تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد
کد خبر: 591680
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ۱۲:۲۹:۲۱

جواد اوجی وزیر نفت که برای بررسی وضعیت پایداری انتقال شبکه گاز به استان خراسان رضوی سفر کرده است روز یکشنبه در جلسه فوق العاده ستاد انرژی استان خراسان رضوی و در ارتباط تلفنی با رئیس جمهور ضمن تشکر از مردم کشور برای صرفه جویی گاز گفت: از روز پنجشنبه صبح واردات گاز ترکمنستان به ایران قطع شد و کشور تمام توان خود را برای تأمین گاز به کار بست و به یک رکورد بی نظیر دست پیدا کرد.

به گزارش ایرنا، وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: مدیریت مصرف گاز با همکاری استانداران سراسر کشور و برپایی ستاد سوخت و بحران برای رصد لحظه‌ای میزان گاز شکل گرفت.

او گفت: متأسفانه از روز گذشته در برخی از نقاط جنوب استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که پیش بینی شدبه سرعت گاز مایع در اختیار آنها قرار گیرد و بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.

اوجی افزود: قطع گاز ترکمنستان به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق آباد و استان‌های مجاور در پایداری شبکه گاز و برق دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: در این مدت سعی شد تا با تغییر آرایش در بخش تولید و مصرف نسبت به پایداری شبکه انتقال گاز تصمیم‌گیری لحظه‌ای رخ دهد تا دچار کمترین میزان قطع گاز در کشور و استان خراسان رضوی باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها