کد خبر: 591036
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۹:۵۰:۵۳
| |

روزنامه دنیای اقتصاد: با فتح کانال ۲ میلیون هم ضرر سهامداران جبران نمی‌شود

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: پس گرفتن احتمالی کانال ۲میلیون واحدی برای شاخص کل به معنی جبران زیان سرمایه‌گذارانی که در نیمه اول سال۹۹، وارد میدان پرریسکی به نام بورس تهران شدند، نخواهد بود. اما شواهد حاکی از آغاز روند صعودی بازار است؛ صعودی که امکان دارد با اصلاح گاه و بی‌گاه همراه شود و بار دیگر زیان سنگینی‌ را روی سهامداران بگذارد.

روزنامه دنیای اقتصاد: با فتح کانال ۲ میلیون هم ضرر سهامداران جبران نمی‌شود
کد خبر: 591036
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۹:۵۰:۵۳

روزنامه دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرد شاخص کل بورس تهران تا پایان سال کانال ۲ میلیون واحد را فتح کند اما در همین حال تاکید کرده با فتح این کانال هم زیان سهامداران جبران نخواهد شد و حتی ممکن است به دلیل اصلاح گاه‌و‌بیگاه بازار زیانی دیگری بکنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، با توجه به ماندگاری شاخص کل در کانال ۶/ ۱میلیون واحد بعد از حدود ۲۸ماه و احتمال ادامه روند صعودی بازار سرمایه، حالا پس از یک دوره فرسایشی بیش از دوساله این امید وجود دارد که بازار بالاخره از رخوتی که در آن بود، خارج شود. به باور برخی کارشناسان، شاخص کل تا انتهای سال جاری مجدد کانال ۲میلیون واحد را فتح خواهد کرد و آنها که به ریسک‌های بازار وزن بیشتری می‌دهند نیز اعتقاد دارند این مهم در نیمه نخست سال۱۴۰۲ محقق خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: حالا به‌نظر می‌رسد تحلیلگران روی پایان یک دوره رکود بیش از دو ساله در بازار سهام اتفاق نظر دارند. البته پس گرفتن احتمالی کانال ۲میلیون واحدی برای شاخص کل نیز به معنی جبران زیان سرمایه‌گذارانی که در نیمه اول سال۹۹، وارد میدان پرریسکی به نام بورس تهران شدند، نخواهد بود. اما شواهد حاکی از آغاز روند صعودی بازار سرمایه است؛ صعودی که امکان دارد با اصلاح گاه و بی‌گاه شاخص کل نیز همراه شود و بار دیگر زیان سنگینی‌ را روی دست عده‌ای از سهامداران بگذارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها