آقای رئیسی! ببین فیلترینگ اینستاگرام چه بلایی بر سر شغل جوانان آورده+ نمودار

نزدیک به ۸۰ درصد از کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، باور داشته‌اند که محدود شدن دسترسی همگانی به اینستاگرام، دلیل اصلی اخراج‌شان بوده است.

آقای رئیسی! ببین فیلترینگ اینستاگرام چه بلایی بر سر شغل جوانان آورده+ نمودار
کد خبر: 590327
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۰۵:۳۵:۰۰

سونامی فیلترینگ کسب و کارهای اینترنتی ایرانی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. تحلیل داده‌های آماری مشاغل مرتبط با اینترنت نشان می‌دهد محدودیت‌هایی که هم‌زمان با اعتراضات اجتماعی پاییز امسال در دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد، تاثیر غیر قابل انکاری بر کسب‌وکارها داشته و برنامه های فعلی و آتی این کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش جاب ویژن محدودیت اعمال شده در دسترسی مردم ایران به شبکه‌های اجتماعی، مجموعه‌ای از آثار نامطلوب مانند تعدیل نیرو، افزایش نااطمینانی از آینده، کاهش حقوق و دستمزد و توقف برنامه‌های توسعه‌ای را در پی داشته است.

این نمودار نشان می‌دهد ۴۶ درصد (نزدیک به نیمی) از سازمان‌ها به دلیل محدودیت‌های اینترنتی اخیر، بیشتر از نیمی از برنامه‌های جذب و استخدام خود را متوقف کرده و یا به تعویق انداخته‌اند و حدود ۸۰ درصد سازمان‌ها، برنامه‌های جذب و استخدام خود را کاهش داده‌اند.

 

399999

 

 

۴۵ درصد از بنگاه‌ها یا کسب و کارهایی که به اینترنت وابسته‌اند، تصمیم به کاهش پرداختی‌شان به کارکنان گرفته‌اند و یا مجبور به پرداخت با تاخیر دستمزدها شده‌اند.

299999

 

یافته‌های آماری جاب‌ویژن نشان می‌دهد در حالی‌که هنوز مدت طولانی از فیلتر شبکه‌های اجتماعی نگذشته، از هر ۵ نفر ۱ نفر کار خود را از دست داده است. ۱۶ درصد شاغلین هم انتظار دارند به‌زودی از کار اخراج شوند.

محدودیت‌های اینترنتی بیشترین آسیب را به طراحان گرافیک و موشن گرافی زده است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ و سئو، بازرگانی و تجارت، مدیر محصول و تولید محتوا هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

599999

 

آمارها نشان می‌دهد در محدودیت‌های اینترنتی اخیر، مشخصا فیلترینگ اینستاگرام تاثیر عمیقی بر زندگی افرادی داشته که از این شبکه اجتماعی محبوب ارتزاق می‌کرده‌اند. به‌طوری که بیش از نیمی از اخراج‌ها به شکل مستقیم نتیجه محدودیت دسترسی به اینستاگرام بوده است. ضمن این‌که نزدیک به ۸۰ درصد از کسانی که کار خود را از دست داده‌اند، باور داشته‌اند که محدود شدن دسترسی همگانی به اینستاگرام، دلیل اصلی اخراج‌شان بوده است.

799999

این آمارها در حالی منتشر می‌شود که دولت سیزدهم و رسانه‌های هوادارش اصرار عجیبی بر تاثیر ناچیز محدودیت‌های پاییزه اینترنت بر معیشت مردم دارند و شبکه‌های اجتماعی داخلی را جایگزین مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی معرفی می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • زبانم لال ارسالی در
    شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱

    سال ۹۶درسن ۵۰سالی ونزدیک به بازنشستگی با تلاش شبانه روزی وعذاب موفق به تحصیل واخذ فوق لیسانس مهندسی صنایع و دکترای حرفه ایMBA & DBA شدم والان دانشوی دکترای مهندسی صنایع هستم و دراستانه تشکیل یک شرکت استارت اپی بودم که مسدودیت ومحدودیت اینترنت و پلتفرمها شروع شد و تمام رویاهایم سراب شد وکابوس والان به دلیل بازنشسته بودن ومنع استخدام بازنشستگان روزمزد در یک شرکت گونی بافی کار میکنم وهرنفس نفرین بر عاملین و باعثین این شکستم مینمایم و احساس میکنم در اتیوپی برده هستم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها